י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מחדל התאונה בבולגריה

מיכל שמן ועשרות אלפי חזיזים באוטובוס שעלה בלהבות

אוטובוס שעלה בלהבות בבולגריה והביא למותם של 45 בני אדם, החזיק בקדמת האוטובוס כ-30,000 חזיזים בתא המטען שלו, כולל מיכל ענק של שמן.

מיכל שמן ועשרות אלפי חזיזים באוטובוס שעלה בלהבות
זירת האוטובוס השרוף צילום: צילום מסך

אוטובוס מלא נוסעים עלה באש בכביש המהיר בבולגריה במהירות של 100 קמ"ש, ליד העיר סופיה ביום שלישי בבוקר בעת שחזר מאיסטנבול בטורקיה לסקופיה שבצפון מקדוניה.

אחד משבעת הניצולים, שנמלט לאחר ששבר חלון ונמלט מהאוטובוס הבוער, אמר שהסצנה הזכירה לו מחזה אימה כאשר עשן סמיך מילא את האוטובוס בזמן שאנשים זעקו נואשות לעזרה.

השריפה שאחזה באוטובוס הייתה כה עזה עד שרבים מהקורבנות נשרפו ללא הכר, צוותי זיהוי פלילי נשלחו לנסות לזהות את הגופות. מחקירה ראשונית עולה שהשריפה התחילה בקדמת האוטובוס לאחר התפוצצות אלפי חזיזים שהיו באוטובוס, כך דווח בתקשורת המקומית, אך זה עדיין לא אושר על ידי הרשויות.

גורמים רשמיים אומרים שהנהג מת לפני שהלהבות התפרצו, כך שלא היה מי שיפתח את דלתות האוטובוס. על פי הממצאים הראשוניים של משטרת בולגריה, האוטובוס נשרף כליל תוך פחות משתיים-שלוש דקות, וזו הסיבה למספר הגדול של ההרוגים.

על פי הממצאים הראשוניים של המשטרה, השריפה פרצה בחלקו הקדמי של האוטובוס. לטענת כלי תקשורת מקומיים, בחלקו הקדמי של האוטובוס היה מיכל ענק לא חוקי מלא בשמן, אשר גרם לתאונה להפוך לטרגדיה. אבל מה שהכי מזעזע, הוא שהאוטובוס הוביל כמות גדולה של חומרים פירוטכניים, כמו חזיזים שהיו אמורים להגיע לשוק המקדוני לרגל השנה הלועזית החדשה.

בתאונה הקשה נהרגו 12 ילדים, כולל אחים תאומים בני 4, הם היו בין 45 התיירים שנספו כאשר האוטובוס הוביל אותם לביתם לצפון מקדוניה מטיול תיירותי באיסטנבול שבטורקיה, בבוקר יום שלישי. כך מסרו גורמים רשמיים.

ההרוגים כללו גם חמישה צעירים מאותה משפחה. שבעה בני אדם שקפצו מהאוטובוס הבוער הובהלו לבית החולים פירוגוב בבירה סופיה והם במצב יציב. הפציעות שלהם כללו כוויות ושברים ברגליים.

שמן חזיזים אוטובוס נשרף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד