י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"איך אנחנו לא מוחים?"

למרות שנפגש עם כהנא: הרב הלוי בביקורת חריפה על הרפורמה

לאחר שנפגש בתחילת השבוע עם השר לשירותי דת. רב העיר פתח-תקווה הרב מיכה הלוי, תקף את התוכנית לשינוי מערך הכשרות בכנס של רבנים בציונות הדתית: "זו פגיעה בלב של כל יהודי" | הוא קרא לעמיתיו לצאת נגדה: "זו פגיעה בליבו של כל יהודי ויהודי". צפו

למרות שנפגש עם כהנא: הרב הלוי בביקורת חריפה על הרפורמה
הרב מיכה הלוי בנאומו צילום: מתוך הסרטון

הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה וראש ישיבת עטרת נחמיה, ביקר אמש (רביעי) בחריפות את רפורמת הכשרות והפגיעה שהיא עושה, לדבריו, לרבנות הראשית.

בכנס רבנים של הציונות הדתית באיזור המרכז, תקף הרב בחריפות את רפורמת הכשרות שהעבירה הממשלה. למרות שמוקדם יותר השבוע נועד עם השר לשירותי דת מתן כהנא, הוא ביקר אותו בחריפות וקרא לרבנים אחרים למחות.

"הדיבור נגד הרבנות הוא דיבור נגד הלב הקדוש של כל ישראל", אמר. "כמו שכאשר יש ספר תורה בארון הוא קדוש וגם אם חסרה אות וצריך לתקן אותו הוא נשאר בקדושתו, כך הרבנות הראשית לישראל וכל רב מקומי בישראל".

"לכל יהודי בישראל, עוד בטרם נפגש באופן מעשי עם הרבנות, בעצם זה שיש רבנות בישראל ורב בעירו זה מאפשר לו להרגיש קשור לקדושת התורה", הוסיף הרב הלוי.

לאחר מכן, הוא קרא לרבנים האחרים להשמיע את קולם ברמה למען הרבנות והכשרות: "איך אנחנו לא מוחים? כשמדברים דיבור שפוגע בדבר הזה - זו פגיעה בליבו של כל יהודי ויהודי. ביקורת צריכה להיאמר במטרה לתקן ולא להרוס".

"כשרוצים לתקן דבר לא מקלקלים ברגל גסה ומדברים כל היום נגדו, ולא יוצרים דבר שהוא מקולקל ביסוד שלו. הבה נהיה כולנו שותפים לתקן את השיטה הנכונה של הכשר נכון הלכתית", כך לדברי הרב.

כזכור, ביום שלישי הרב הלוי נפגש עם השר לשירותי דת בלשכתו יחד עם יו"ר סיעת 'ימינה' ניר אורבך. במהלך הפגישה, הרב הביע את התנגדותו לרפורמה, אך הדגיש כי הוא חושב שכוונתו של כהנא היא "להיטיב עם הכשרות והרבנות בישראל".

הרב מיכה הלוי מתן כהנא מתווה הכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד