ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מהדורת סופ"ש

לייבל'ה: כל הסיפורים הדרמטיים של השבוע

לייבל'ה עם הטרנד שכבש את עולם החתונות בארץ ובעולם; העיתונאי שהחל ללמוד בחברותא; הדרייבר החרדי שפגש את נתניהו, פרקליט המדינה לשעבר שחיפש ירקות שמיטה 'לחומרא'; מי נטלו חלק בפדיון הבן של המיליארדר החרדי; והח"כ שהתקבל בכפר חב"ד כ"גיבור מקומי"

לייבל'ה: כל הסיפורים הדרמטיים של השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סיים את השבוע המפרך תוך כדי שהוא מנגן '‏אי ומניח בקדישההה אוי לעם מדישני עוינג, אי לעם מדישני עוינג, זייכר למעישה בראשית', לייבל'ה המשיך והמשיך לשיר תוך שהוא מרים את רגליו לגובה ומציג כושר יוצא דופן. 

הינדל'ה טענה ללייבל'ה כי זה ממש בבחינת כמו משה חוגג למשה חגג, ויהי לפלא. לייבל'ה גם נקלע השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב בתביעת השתקה מפורסמת שהתובעים רצו לטעון ללשון הרע, לייבל'ה יעדכן כשיהיה פסק סופי. 

בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי ראה לייבל'ה את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן עושה קניות לשבת קודש ברמי לוי. לייבל'ה ראה את הפרקליט הלא אהוב במיוחד בוחר את ירקות השמיטה לחומרא. 

במזנון הכנסת ראה לייבל'ה את היועץ יעקב איזק סועד ארוחה במזנון יחד עם אבינועם קוטשר, היועץ של השר לשירותי דת מתן כהנא.

במעמד הכנסת ספר התורה לישיבת 'עטרת ישראל' בקרית הישיבה במודיעין עילית ראה לייבל'ה את ראש העיר יעקב גוטרמן, יחד עם רב העיר הרב קסלר וראש הישיבה הרב אזרחי, ומאחור נראה הדובר המסור יחיאל סבר. 

הפתעה גדולה נרשמה השבוע ללייבל'ה עת הגיע לאחד השטיבלא'ך של בעלזא וראה שם את העיתונאי שלנו יוסי שטארק קובע עיתים לתורה כראשון החסידים ולא מפספס אף רגע. כבוד גדול. 

את הרבי ממודז'יץ ראה השבוע לייבל'ה בשמחת השבע ברכות לבתו של העיתונאי יעקב רייניץ מעיתון 'המודיע'. לייבל'ה יודע שלאדמו"ר יש שכן טוב ששמו רייניץ והרבי הגיע לאחל מזל טוב. 

בחתונה לבת הזקונים של חבר המועצת הספרדית הגאון רבי דוד יוסף שנערכה בקדמא שבנווה אילן, ראה לייבל'ה את העורך הראשי של עיתון 'הדרך' בסוד שיח שרפי קודש עם חבר המוצת הגאון רבי ראובן אלבז. 

ואת היועץ האסטרטגי גואל ועקנין ראה לייבל'ה בסוד שיח עם המשגיח הצדיק רבי חיים וואלקין. חדי אוזן בסביבה סיפרו שחלק מהשיח היה על מרוקו ממנה שב באותו היום לאחר מסע בקברי צדיקים. 

‬לייבל'ה גם השתתף בשבע ברכות יוקרתי במיוחד שהתקיימה לבת הגר"ד, בה הופיעה מקהלת 'נרננה' כשגם חברי המקהלה כובדו בברכות בשבע ברכות. 

החייל החרדי המוכר ביותר ישכר זלמנוביץ, נצפה השבוע יחד עם ענק הזמר החסידי אברהם פריד, בהופעה שנערכה השבוע ע"י מנהלת החרדים הצבאית בבנייני האומה. 

אמצע הלילה בהדסה עין כרם. לייבל'ה תפס תמונה מקסימה של האחים לבית פלדמן - יצו מקהילת ראש הישיבה, וישראל הקבלן של בית המדרש גור - שרועים על הספסלים ברגע של נמנום בהמתנה לרופא. העיקר הבריאות. 

אפרופו פלדמן, השבוע בשמחת השבע ברכות לנכדו של הנגיד הרב יצחק שפירא באולמי 'בית ישראל' בירושלים, ראה לייבל'ה את אחיו הקטן של האדמו"ר מסאדיגורה - הבחור שמעון מנחם נחום פרידמן מבחירי ישיבת בריסק, בשיחה עם יצחק פלדמן שקיבל את ברכתו של הבנש"ק המפורסם לבית רוז'ין. 

אפרופו אולמי בית ישראל, בצהרי חמישי הגיע לייבל'ה לאולמי בית ישראל שם ראה פדיון הבן מפואר לנכדו של המיליארדר החרדי ראלף הרצקה גדול תומכי עולם התורה שהגיע לישראל, לייבל'ה ראה את גדולי ישראל המשגיח הגר"ד סגל, הגר"י הלל והגרא"י פינקל משתתפים בשמחה. 

בצד ראה את הנגיד שמעון גליק ממונסי שאף הוא הגיע להשתתף בפדיון ותפס ממקום בצד. 

עם פרסום דו"ח הביניים של אסון מירון ביום שני, לייבל'ה שם לב במסדרונות הכנסת את חיים רבינוביץ יחד עם אבינועם קוטשר כבר מתכננים את ל"ג בעומר הבעל"ט, יודעי דבר אומרים שהשר כהנא ימונה לשר לענייני מירון.

את אמן הרגש ארי היל ראה לייבל'ה בטרקליני ברודווי מתחדש בבעקיטשע חדש לחורף הקריר, לייבל'ה שמע שהאמרגן נטע לוין טען שחייבים להכין את עצמך לחורף לפחות עם בקעיטשע ולא עם 'פעלץ' מחמם. 

מוישי ליפשיץ, הדרייבר המיתולוגי של הנגידים ותומכי התורה מחו"ל, נצפה השבוע בביקור במעונו הרשמי של ראש הממשלה לשעבר (בשביל מוישי הוא נצחי) ביבי נתניהו. למכריו סיפר ליפשיץ שזה היה יום הגשמת חלומות.

איש המעש חיים מאיר רוזנפלד, עוזר ראש העיר אלעד, תועד מלווה את מורו ורבו האדמו"ר מויז'ניץ בחנוכת הבית לבית הכנסת אמרי ברוך באלעד, שהוא נמנה על מייסדיו.

את ראש מועצת עמנואל אליהו גפני ומנכ"ל חברת 'תנופה' ראה לייבל'ה בערב השמה יחודי לתושבי עמנואל.

משה שטרית, מי שהיה סגן ראש העיר בית שמש (בנה של ח"כ קטי שטרית) ומראשי גוש האופוזיציה, נצפה היום (חמישי) בשיחה על העניין העירוני עם תושבים מחוץ לבניין העירייה.

והעיתונאי איתי גדסי הביא בום בצהרי חמישי, כשתיעד את אברשה אוחיון המיתולוגי לראשונה טועם בחייו געפילטע פיש אשכנזי מקורי אצל בלוך בהחשמונאים. יודעי דברי טוענים כי אברשה שינה את כל הגישה שלו לאשכנזים מאז טעם את הדבר הטעים הזה. 

לייבל'ה מתקשה לאחרונה לזהות סלבס וזה עולה לו בפדיחות. לשם כך הוא יצא לאתר משקפיים יפים שלא עושים בושות ואצל מי אם לא, אצל "צביקה צביקה" האיש והמשקפיים מסניף גן וורשה של אופטיקה הלפרין.

בעוד לייבל'ה מתלבט בין זוג משקפיים לרעהו, נכנס לפתע הזמר, המלחין ואיש הרדיו ישי לפידות, שחיש מהר התבקש להתייצב לסלפי עם מנהל הסניף צביקה שינקר ורק אחר כך הסיר את משקפיו שהזדקקו לשפצור לקראת טיסה לאל איי.

האדמו"ר משאץ ויז'ניץ הגיע השבוע לביקור וקביעת מזוזה בבית מקורבו ישראל דיסקינד, מגדולי הפעילים לטובת משפחות אסון מירון.

ומישראל לארה"ב, הרבי מויז'ניץ מעניק הגיע לביקור בזק העניק גביע ויז'ניצאי מכסף טהור לעסקן חיים מאיר מרקוביץ, לרגל הצלחת מסע הקודש בלוס אנג'לס.

ואפרופו הרבי מויז'ניץ, השבוע הגיע הרבי לשאת בדברי ברכה בשמחת השבע ברכות לבת העסקן החשוב הרב משה מרגרטן יו"ר ארגון צדק פדיון שבויים בארה"ב שעל שמור רשומים עשרות הצלחות של פדיון שבויים.

אין ספק שאת התואר מפיק השנה לייבל'ה יעניק ליוחי פלישמן שלא נח לרגע השבוע בעקבות סדרת אירועי 'יום ההצלה' של סאטמר שהחלו במוצ"ש לחסידים בקרית יואל עד הערב, איך אומרים בעברית "פלישמן הפקות בולדוזר אמיתי". 

ובשביל לחגוג לא לוקחים משכנתא, זה מה שהיה השבוע בבנק מזרחי טפחות סניף הדגל בירושלים - הלני המלכה חגגו את חג הגאולה י"ט כסלו עם התוועדות וניגוני שמחה השתתפו באירוע מנהלי ועובדי הסניף, יזמים ויועצי משכנתאות.

במקום נצפו, יועץ המשכנתאות הבכיר ובעל היתר עסקה ישראל לינדר, החזן דוד הלר, אחראי שיווק מגזר חרדי בבנק שניאור שיף, הרבי 'המרקד' יענקי נחימובסקי, הבנקאי הסרוג שנתן קורת גג לאירוע מומחה המשכנתאות אסף קלופשטוק ורבים נוספים. על הארגון וההפקה יועץ המשכנתאות ומתווך הנדל"ן פיני עזרא.

אפרופו חג הגאולה, לייבל'ה ראה את התמים לוי נוישטט מעדכוני חב"ד, בסלפי מעניין עם חבר הכנסת עמיחי שיקלי שהגיע השבוע לכפר חב"ד והתקבל כגיבור לאומי. לוי ליווה את שיקלי גם בביקור בישיבה המקומית. 

 

לייבל'ה שנכנס השבוע לתומו ללשכת פניות הציבור של פנחס הומינר שע"י אגודת ישראל ברחובות בניהולו של שמואל טייטלבוים גילה עולם שלם של עולם חסד יבנה. 

גם לעיר הקודש טבריה הגיע לייבל'ה השבוע והופתע לגלות את הרבי ממיאלען, שסוחף אחריו המוני חסידים בשנתיים האחרונות מאז מונה, כשהוא מנהל את שמחת השבע ברכות של הראפר שלומי הלשטוק שנישא בשבוע האחרון. לייבלה שלף את הסמארטפון הכשר כמובן והנציח את הרבי במלוא הדרו.

ללייבל'ה נודע כי טרם שלף הרבי את הסיגריה כהרגלו, הוא ביקש רשות לכך מהחתן והכלה שהשמחה נחגגה בביתם. מזל טוב.

בדובאי פגש לייבל'ה את יועץ התיירות דודי רובינשטיין בטרמינל הפרטי של השייחים כשהוא יוצא מרכב השרד 'רולס רויס'. ללייבל'ה נודע כי שיתופי פעולה גדולים בדרך... 

איש הקשרים אלי שכטר הנודע, הגיע להתארח באולפני רדיו קול ברמה ובכל מקום התקבל בכבוד גדול. גם מנכ"ל הרדיו אריאל דרעי קיבלו במשרדי האולפן.

ב"הדסה" אירחה את הוועידה השנתית של קהילת יועצי הרפואה ביוזמת 'חסד לישראל'- את באי הוועידה קיבל בדברי ברכה, רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין, שבירך את היועצים ושיבח את הקשר המתמשך בין יועצי הרפואה העובדים במסירות מול הקהילה, לרופאי המרכז הרפואי 'הדסה'.

לייבל'ה הגיע השבוע לכמה שמחות ביניהם לחתונת נכדו ויד ימינו של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, החתן החשוב נתן גרוסמן מבחירי ישיבת טשרנוביל שהתחתן בשעה טובה באולמי 'כתר הרימון' בבני ברק לשמחה הגיעו כל המי ומי בראשות עשרות פוליטיקאים מכלל המפלגות. 

מי שעוד הגיע לחתונה המדוברת ביותר בבני ברק, הוא ישראל ירט, הרל"ש הבלתי נשכח, שעקב היותו בשנת האבל על אמו לא נכנס לאולם והרב גרוסמן טרח ויצא אליו החוצה לקבל את ברכתו.

גם לשמחה הגדולה בחצרות שאץ אשדוד - שם עולם - ווערבוי, הגיע לייבל'ה, במעמד הלחיים לרגל אירוסי בן הגה"ח רבי שעפסיל וייס יו"ר מכון שם עולם החתן החשוב חיים יצחק וייס איש עולם התורה החסידי עם בתו של הרבי משאץ אשדוד המפורסם כגדול אנשי הכשרות בעולם. 

גם צמרת העסקונה החרדית, חכי"ם ואישי ציבור, ראשי מאוחדת הארצית, השתתפו השבוע בשמחת נישואי בנו של משה ברים, מנהל מגזר החרדי במאוחדת.

לייבל'ה ראה את ח"כ יצחק פינדרוס ואת יוסף חיים כלף מנכ"ל 'הדרך' שבאו לברך בשמחה. 

בהמשך ראה את ח"כ ישראל אייכלר יחד עם ראשי מאוחדת הארצית ומשרד פרסום גל אורן. 

רגע השיא של השמחה היו חברי בית הדין של העיר ביתר שהגיעו לאחל מזל טוב ולרקוד בשמחה של מוישה. 

רק בשמחות: פינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לראש הקהל של חסידות בעלזא הרב מרדכי בריסק, לרגל שמחת הבר מצווה לבן הזקונים כמר שמעון אלימלך נרו יאיר ויזרח, שתתקיים בליל הנר הראשון של חנוכה.

ברכת מזל טוב למיליארדר החרדי הנגיד דן גרטלר לרגל שמחת אירוסי הבן, מחשובי ישיבת מיר, עם הכלה בתו של שרוליק שפריצר מעזר מציון. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל עיתון 'המבשר' משה פרוש לרגל הולדת הבן בשעטו"מ. ולסב הנולד יו"ר שלומי אמונים ח"כ מאיר פרוש. הרבה נחת.

ברכת מזל טוב לאיש שלנו דרשו ובמשרד התחבורה שלמה רוזנשטיין לאירוסי הבת, עם הבן של הרב הגאון רבי חיים שחטר ממודיעין עילית. 

ברכת מזל טוב לישראל קלרמן סגן ראש עיריית ירושלים, לרגל שמחת אירוסי הבת מוישי זילברמן מבחירי ישיבת דרך חכמה בירושלים.

ברכת מזל טוב ליו"ר מוסדות ברסלב במודיעין עילית הרב נחמיה חשין, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לפיני פלאי סמנכ"ל תפעול בעיתון 'משפחה' ולרעייתו תמר שתחי' מנהלת קשרי קהילה בהדסה עין כרם, לרגל שמחת נישואי הבן השבוע באולמי קונקורד בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לחיים שמואל אסטרייכר, יו"ר הוועדה הרוחנית של עיתון 'בקהילה' לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב ליחיאל גבריאלוב עוזרו ויד ימינו של ישעיהו ארנרייך מחזיק תיק החינוך בבית שמש לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה, הקידוש השבת בבית החסידים דגור בן איש חי בבית שמש.

ברכת מזל טוב לגבריאל פלברבוים ממשרד 'הישגים פרסום' ומו"ל עלון 'מבשר ואומר' לרגל שמחת הולדת הבן. גבריאל הזמין את החברים בבית שמש ל'שלום זכר' מוקדם בליל שישי. 

ברכת מזל טוב לעורך הדין דב פרנקל מתולדות אהרן, לרגל שמחת נישואי בתו. מי שהגיע לשמחה היה הקולגה עורך דין ישראל ענדען שלא שכח לאחל מזל טוב. 

ברכת מזל טוב לאיש העשייה והחסד יהודה כהן נכדו חביבו של הגר"י כהן ראש ישיבת "יקירי ירושלים" לרגל הולדת בתו הבכורה בשעטו"מ, יהודה עלה למחרת לבית נשיא המועצת וקרא שם לבתו.

ברכת מזל טוב לקבלן ואיש החסד צביקה שלזינגר ממודיעין עילית, לרגל נישואי בתו השבוע עם הבחור החשוב אלי גליק מישיבת מאור התלמוד. השמחה באולם נוף עילית הייתה עצומה ובחורי ישיבת מאור התלמוד נעמדו לתמונה וריקוד עם בעל המנגן זאנוויל וינברגר. (צילום: איתמר קירשבוים) 

ברכת מזל טוב לחיים יעקב קאופמן יו"ר ארגון החסד דרכי ישיעה לרגל שמחת הולדת הבת. 

ברכת מזל טוב לאורגניסט אפרים מרקוביץ, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד