י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מנהל האתר נעצר

אסון כבד ברוסיה: לפחות 52 בני אדם נהרגו בתאונה בכור פחם

לפי חקירת הרשויות באסון שארע בכור פחם במדינה, עולה כי התלקחות בפי האוורור של המכרה גרמה לעשן רעיל להתפשט בתוך המכרה הנמצא במחוז קמרובו | עשרות כורים הצליחו להימלט מהמקום ועשרות נהרגו | רשויות החוק פתחו בחקירת האסון

אסון כבד ברוסיה: לפחות 52 בני אדם נהרגו בתאונה בכור פחם
אילוסטרציה צילום: Pixabay

לפי הרשויות ברוסיה לפחות 52 בני אדם נהרגו בתאונה במכרה בסיביר, בניהם שישה מחלצים שניסו לסייע לכורים, כך דווחו כלי התקשורת ברוסיה. כוחות ההצלה ניהלו לאורך היום מבצע לחילוץ עשרות הכורים שהיו לכודים באתר מתחת לאדמה, אך נאלצו להפסיק את ניסיונות החילוץ מחשש לפיצוץ.

האירוע החל בסביבות השעה 08:35 (שעון מקומי) כששריפה פרצה בפיר האוורור של מכרה ליסטביאזנה באזור קמרובו בדרום-מערב סיביר, כ-3,500 ק"מ ממזרח למוסקבה. אבק פחם התלקח בפיר אוורור של המכרה וגרם לעשן בתוך המכרה בעומק של 250 מטרבזמן שהיו בו 285 כורים, 

לפי הדיווחים, 239 כורים הצליחו להימלט מהמכרה. יותר מ-40 מהם פונו לבית החולים, בשל שאיפת עשן רעיל, 12 כורים נהרגו ועוד 35 לכודים.

ועדת החקירות הפדרלית פתחה בחקירה בחשד להפרת הוראות בטיחות במתקני ייצור מסוכנים שגרמה לאסון כתוצאה מרשלנות. מנהל המכרה, ומנהל המחלקה שאחראים על האתר נעצרו וצפויים לעמוד למשפט.

זו אגב, לא התאונה הראשונה במכרה, בשנת 2013, נהרגו 13 אנשים בפיצוץ שהתרחש במכרה.

הנשיא ולדימיר פוטין, הביע תנחומים למשפחות הנפגעים בתאונה הקשה, והורה לממשלה להציע את כל העזרה הדרושה. פוטין שוחח עם התקשורת, כינה את התאונה "אסון גדול" וציין כי הוא עומד בקשר עם המושל ועם צוותי החירום.

 

אסון רוסיה כור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד