י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לראשונה בגרמניה

בהסכם הקואליציוני: התחייבויות למען יהודים וישראל

בהסכם הקואליציוני שנחתם בין שלוש המפלגות הגרמניות בממשלה החדשה שהוקמה, הן התחייבו להגן על החיים היהודיים ועל ביטחון ישראל

בהסכם הקואליציוני: התחייבויות למען יהודים וישראל
גרמניה צילום: Pixabay

שלוש מפלגות פוליטיות בגרמניה הציגו הסכם קואליציוני עם התחייבויות להבטיח את ביטחונה של ישראל ולהילחם באנטישמיות, ולראשונה גם התחייבו לקדם את החיים היהודיים.

בהסכם הקואליציוני של הממשלה החדשה, יש התייחסות להתייחס לשינויי האקלים, ההסכם הוצג על ידי מפלגות הקואליציה, הכוללות את האיחוד הנוצרי-דמוקרטי של גרמניה, המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של גרמניה והירוקים. ההסכם הקואליציוני קובע את חלוקת השרים ונושאי מדיניות מרכזיים ומסמן אבן דרך לקראת הקמת ממשלה לאחר עזיבתה של הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל.

בנושאים יהודיים נכתב בהסכם: "נגן על היהודים ומוסדותיהם יחד עם המדינות הפדרליות. זה מצב עניינים מביש וכואב בגרמניה שיש לשמור עליהם לצמיתות, הממשלה תחזק יוזמות המקדמות את החיים היהודיים, ותלחם בכל צורות האנטישמיות". ההחלטה מעניינת, מאחר ובהסכם הקואליציוני של הממשלה הקודמת, המאבק באנטישמיות הוזכר, אך לא את קידום החיים היהודיים.

ההסכם החדש גם קובע כי "ביטחון ישראל הוא אינטרס לאומי של גרמניה", והם "נשבעים לחסום ניסיונות אנטישמיים לגנות את ישראל, כולל באו"ם". עוד נאמר, כי גרמניה תמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות בסכסוך הישראלי-פלסטיני והיא מברכת על נורמליזציה של הקשרים בין ישראל למדינות ערב.

המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה פרסמה הצהרה המברכת על ההסכם. "אנחנו בטוחים לגבי התוכניות של הממשלה הפדרלית העתידית. מאבק מוצלח בקיצוניות הימנית ובאנטישמיות הם בעלי חשיבות מכרעת לעתידה של גרמניה", נכתב בהודעה.

 

גרמניה הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד