י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פאניקה מפני הזן החדש

מסלול ארבע המאומתות לזן החדש; המלצה לסגירת נתב"ג לשבוע

ארבע מאומתות לווריאנט החדש מדרום אפריקה המכונה 'נו', כולן מחוסנות בחיסונים תוצרת חברות שונות | בדיון שהתקיים אצל ראש הממשלה, נידונו החלטות דרמטיות; במשרד הבריאות הציעו לסגור את נתב"ג למשך שבוע | הוחלט לכנס את קבינט הקורונה במוצ"ש 

מסלול ארבע המאומתות לזן החדש; המלצה לסגירת נתב"ג לשבוע
50 אלף ישראלים בבידוד; אלפי אירועים מבוטלים צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הווריאנט החדש 'נו' שמקורו בדרום אפריקה הצליח לחדור לישראל דרך נתב"ג. העיתונאי ירון אברהם מ'ערוץ 12' מדווח כי חולה נוספת אומתה, כך שמספר המאומתים בווריאנט עולה לארבע נשים סך הכל. בנוסף, מפרסם אברהם את מסלולן של ארבע המאומתות לזן הדרום אפריקני בישראל.

הראשונה הינה עובדת זרה, בת 34 - חמקה מבידוד במרכז ואותרה ע"י המשטרה באילת. חוסנה בחיסון הבריטי-שוודי - אסטרזניקה בחודש יוני האחרון. וקיים חשש כי הדביקה אנשים נוספים בעת הפרתה את הבידוד במסלול כה ארוך מהמרכז עד לעיר הכי דרומית.

חולה נוספת, בת 64, אמריקאית שהגיעה מדרום אפריקה דרך אתיופיה. חוסנה בחודש ספטמבר בחיסון ג'ונסון אנד ג'ונסון האמריקאי. כרגע נמצאת החולה בבידוד בבית משפחתה.

חולה שלישית, בת 32, הגיעה מדרום אפריקה דרך דובאי. קיבלה את מנת הבוסטר של פייזר בחודש ספטמבר. בעלה ובנה יצאו שליליים בנתב"ג, היא יצאה חיובית ובדיקתה נשלחה לריצוף. שלושתם בבידוד בביתם ברעננה.

החולה הרביעית והאחרונה שזוהתה עד כה כנשאית של הווריאנט הדרום אפריקני, הינה בת 59 ששבה מהרפובליקה האפריקנית מדגסקר וביצעה עצירה בטורקיה.

בתוך כך, משרד הבריאות דורש כי כל החוזרים מאפריקה מהשבועיים האחרונים ייכנסו לבידוד עד לקבלת תוצאה מבדיקת PCR. בנוסף, השבים מאפריקה יידרשו בבדיקה נוספת, 72 שעות לאחר הנחיתה.

כמו כן במשרד הבריאות דורשים מראש הממשלה לחייב ביצוע בדיקה שלישית לכל השבים מחו"ל, שככל הנראה תתבצע ביום השלישי מהנחיתה.

בדיון שהתנהל היום אצל ראש הממשלה, דרשה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, לסגור את נתב"ג הרמטית למשך שבוע.

לצד זאת, ראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות דנים באפשרות לאסור כניסת זרים לישראל בנתב"ג. כך דווח ב'כאן'.

בנוסף דווח ב'מעריב' כי בנט שוקל סגירה של בתי הספר בתחילת השבוע במטרה לעודד התחסנות ילדים.

בסופו של הדיון הוחלט כי קבינט הקורונה יתכנס לדיון דחוף במוצאי שבת בשעה 19:30 בכדי לקבל החלטות באשר לצעדים הנדרשים לשם מניעת התפשטות הזן החדש. 

קורונה משרד הבריאות סגירת נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד