י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אלו הן ההחלטות שהתקבלו

החשש מפני הזן האפריקני > בנט כינס מסיבת עיתונאים: "נמצאים בנקודה מדאיגה"

ראש הממשלה החליט בדיון עם גורמי המקצוע להגדיר את כל מדינות אפריקה כאדומות, כך שכניסת זרים מהן תיאסר | במסיבת עיתונאים אמר בנט: "הווארינט שמגיע מדרום אפריקה הוא מדאיג ביותר. נערכים לכל תרחיש" | בנוסף הבהיר שסגר אינו על הפרק והמליץ שלא לטוס • צפו

החשש מפני הזן האפריקני > בנט כינס מסיבת עיתונאים: "נמצאים בנקודה מדאיגה"
נפתלי בנט בהצהרה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות התפרצות הזן האפריקני החדש בישראל, כינס היום (שישי) ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים, לצד ראשי מערכת הבריאות ואמר: "אנחנו נמצאים בנקודה מדאיגה, ניצלנו את ההפוגה מהדלתא לתרגיל, כדי להתכונן לתרחיש קשה יותר, הווארינט שמגיע מדרום אפריקה הוא מדאיג ביותר, הוא הביא להרמת דגל במשרד הבריאות ומומחים אפידמיולוגים בכל העולם. זהו הזן טס וכבר נכנס לארץ".

עוד אמר בנט: "כרגע אנחנו נערכים לכל תרחיש, כולל התרחיש המחמיר, במוצ"ש יתכנס קבינט הקורונה, עד אז רוב מדינות אפריקה הוגדרו כאדומות, תהיה אכיפה מוגברת על הבידוד לשבים מהמדינות לאלה ששבו בתוך השבועיים האחרונים".

מסיבת העיתונאים:

"לא יודעים הרבה לגבי מידת העמידות של הזן החדש לחיסון", אמר בנט והסתייג, "אנחנו כן יודעים על מספר אנשים שהתחסנו, כולל במנה השלישית, ונדבקו. יכול להיות שבעוד שבוע-שבועיים יתברר שהדברים לא כצעקתה".

בפרק השאלות הבהיר ראש הממשלה: "הכיוון של הטלת סגר לא על הפרק כעת. ממליץ לאזרחי ישראל לא לטוס לחו"ל בשלב הזה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר במסיבת העיתונאים: "ככל הנראה יש כבר ארבעה מקרים של הווריאנט החדש בישראל. אבל אין צורך להיכנס לחרדה כי אנחנו מנוסים להתמודד לצידה של המגיפה".

עוד אמר שר הבריאות: "מדובר בזן שמקורו בדרום יבשת אפריקה ועל פי הנתונים הראשוניים הוא עלול להיות מדבק מאוד. צפינו ולקחנו בחשבון התפשטות של וריאנט נוסף והקפדנו על הפיקוח בנתב"ג".

ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה במסיבת העיתונאים: "רואים בקרב אנשים עם חשד להידבקות בזן, שבמידה והם מחוסנים - המחלה שלהם קלה. קוראת לכולם ללכת להתחסן".

מוקדם יותר היום, כינס ראש הממשלה, נפתלי בנט, דיון בעניין זן הקורונה החדש - B.1.1.529 המכונה 'נו'.

ראש הממשלה ציין בדיון, כי ממשלת ישראל פועלת באופן מהיר ונחרץ נוכח המסקנות שגובשו בעקבות התרגיל הלאומי "אומגה", אשר תרחש מצבים שונים להופעתם של וריאנטים חדשים.

בשלב זה התקבלו ההחלטות הבאות: מדינות אפריקה, כולל מאוריציוס, איי סיישל ומדגסקר, למעט מדינות צפון אפריקה, יוגדרו כמדינות אדומות.

בנוסף, כניסת זרים לישראל ממדינות אלו תיאסר לחלוטין.

עוד הוחלט כי פיקוד העורף יאתר את כלל המגיעים ממדינות אפריקה בשבוע האחרון, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי.

כמו כן, כל אדם ששהה במדינות אפריקה (גם אם הגיע לישראל מיעד אחר) ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה.

בנוסף הוחלט בדיון כי יבוצע רכש של 10 מיליון ערכות PCR מותאמות לזיהוי הדוק של הוריאנט החדש.

עוד הוחלט על פיילוט התקנת מסנני HEPA - במסגרת הפיילוט, יותקנו בתוך כשבועיים מסנני אוויר במאות כיתות וב-100 גני ילדים ברחבי הארץ.

לסיום החליטו המתאספים כי הליך דיגום הביוב ברחבי הארץ יואץ, לצורך איתור תחלואה סמויה בוריאנט החדש.

לצד זאת, ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס בצאת השבת, לדיון המשך ואישור ההחלטות שהתקבלו.

בדיון השתתפו שר הבריאות, השר לביטחון פנים, שרת התחבורה, שרת הפנים, שרת הכלכלה, שר התרבות והספורט, שר התיירות, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, מנכ"לית משרד התחבורה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, וגורמי מקצוע נוספים.

בנוסף, לאחר שהשבוע החל מבצע חיסוני הילדים בישראל בגילאי 5-11 נגד נגיף הקורונה, עשרות אלפי תורים זומנו לחיסוני ילדים, אך כדי לעודד יותר חיסונים אצל ילדים, ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל לבטל את הלימודים בתחילת השבוע הבא למשך ימי ראשון ושני. כך מדווח אליאב בטיטו ב'מעריב'.

ראש הממשלה מקיים בשעה זו, יחד עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מסיבת עיתונאים, בקריה בתל אביב, בה ישתתפו, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, וממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא.

ההחלטה על המלצת חיסונים בקרב בני 11-5 התקבלה לאור העובדה שמרבית התחלואה כיום הינה בקרב ילדים ולכן אין לדחות כעת את מתן החיסון. המלצות הוועדה כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש.

נפתלי בנט קורונה בתי ספר מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד