י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שבועיים של ערפל

אלו הן ההחלטות שעולות לאישור קבינט הקורונה; ישראל נסגרת לזרים

שורות החלטות עולות בשעה בישיבת קבינט הקורונה שמכונס בשעה זו כשראש הממשלה מציב לעצמו יעד של שבועיים שבו נשרה תחת ערפל באשר לווריאנט החדש. בין ההחלטות שיחולו בתקופה זו; איסור כניסת זרים לישראל ובידוד במלונית לשבים ממדינה אדומה, גם מחוסנים 

אלו הן ההחלטות שעולות לאישור קבינט הקורונה; ישראל נסגרת לזרים
נוסעים בנתב"ג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בניגוד לפאניקה שיצרה התקשורת ביום שישי שפרסמה אודות ארבע נשים מאומתות לווריאנט החדש, משרד הבריאות מודיע הערב (מוצ"ש) באופן רשמי כי עד כה ישנו רק מאומת אחד שזוהה בארץ כנשא של הווריאנט 'אומיקרון'. 

על פי עדכון משרד הבריאות, החולה היחיד לעת עתה שאומת בישראל, שב מהמדינה האפריקנית מלאווי. בנוסף, קיים חשד לעוד 7 מקרים, שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם. מתוך השבעה: שולשה מחוסנים וארבעה אינם מחוסנים. מדובר במחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, וכן במחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. בנוסף, 4 חזרו מחו"ל ו-3 לא שהו בחו"ל לאחרונה - כך שהם נדבקו בווריאנט בתוך מדינת ישראל. 

בינתיים, בטרם התכנס קבינט הקורונה שמתכנס בשעה זו, החליטו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ על סגירת הכניסה לישראל בפני זרים למשך כשבועיים. החלטה נוספת שמובאת לדיון שנערך כעת בקבינט היא איסור על הישראלים לטוס למדינה אדומה - למעט באישור ועדת חריגים. 

אזרח ישראלי שישוב ממדינה אדומה - גם אם מחוסן בשלוש המנות, יועבר לבידוד במלונית עד לתוצאת בדיקת הקורונה שעשה. במידה והבדיקה תצא שלילית - תינתן האפשרות לעבור לבידוד ביתי, בתנאי שהבידוד יתבצע לבד. המבודד יחויב להישאר במשך כשבוע עם בדיקה שלילית נוספת ביום השביעי. תוצאה חיובית - תחייב הישארות במלונית עד להחלמה. כך דיווח ירון אברהם ב'חדשות 12'. 

עוד פורסם, כי ישראלים מחוסנים בשלוש המנות השבים מחו"ל, יידרשו להישאר בבידוד למשך כ-72 שעות לעומת 24 כיום. בנוגע לבדיקות ידרשו השבים מחו"ל לבצע שתיים - אחת בנחיתה (בדומה לעכשיו) ואחת נוספת 72 שעות לאחריה. 

ישראלים השבים מחו"ל ואינם מחוסנים בתוקף (שלוש המנות או מנה שנייה בתוקף החצי שנה) ידרשו להיכנס לבידוד של שבועיים עם אופציה ל-7 ימים בלבד בכפוף לבדיקה שלילית. 

בתוך כך, דיווח אברהם כי מנכ"לי מודרנה ופייזר הודיעו לראש הממשלה נפתלי בנט כי הם זקוקים לשבועיים בכדי להבין האם הווריאנט 'אומיקרון' עמיד בפני החיסון. חיסון חדש המותאם לווריאנט, ייקח כ-5 חודשים, כך על פי השערתם של המנכ"לים. 

אומיקרון הווריאנט הדרום אפריקני נפתלי בנט ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד