י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עם כניסתו לתפקיד

רב המרכז הרפואי שיבא ביקר אצל גדולי ישראל

רב המרכז הרפואי שיבא, תל השומר התקבל הרב יואב חנניה אוקנין בחמימות ואהדה בבתיהם של גדולי ישראל בבני ברק. סיקור ותיעוד מהביקורים  

רב המרכז הרפואי שיבא ביקר אצל גדולי ישראל
רב המרכז הרפואי שיבא בביקור אצל גדולי ישראל צילום: באדיבות המצלם

עם כניסתו לתפקיד רב המרכז הרפואי שיבא, תל השומר התקבל הרב יואב חנניה אוקנין בחמימות ואהדה בבתיהם של גדולי ישראל.

הרב אוקנין עלה כשהוא מלווה במנכ"ל ארגון "רחשי לב" שימי גשייד, למעונם של מרנן ורבנן גדולי ישראל בעיר בני ברק הסמוכה, לקבל את ברכתם והדרכתם של גדולי התורה והחסידות בכל הנושאים העומדים על הפרק עם כניסתו לתפקיד הרם. במפגשים המרשימים השתתפו גם הרב חיים אסחייק והרב ראובן שרבהני מ"רחשי לב" והרב ישראל איידלמן.

במפגשים הראו גדולי ישראל חביבות יתירה לרב אוקנין ודנו עמו בסוגיות ההלכתיות כמו שמירת שבת, טומאת כוהנים, שמיטה, עירובין ופתרונות חדשניים לנושאים שונים בהלכות שבת כמו הדלקת נרות מול החשש לשריפות והביעו הערכה עמוקה לפעילות המאומצת בין ההלכה לרפואה.

ראשית עלו למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהביע קורת רוח מרובה כאשר שמע מפי הרב אוקנין על ההקפדה במטבחי בית החולים לעשות שימוש בפירות וירקות מתוצרת שביעית אך ורק אלו העומדים תחת ההגדרה של "שמיטה לחומרא" על אף תוספת תקציב של מעל מיליון ש"ח בשנה לכלל הבאים בשערי המרכז הרפואי שיבא, שר התורה בירכו בהצלחה בעשייתו הברוכה למען חולי עמו ישראל.

לאחר מכן עלו למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שהביע את הוקרתו להנהלת המרכז הרפואי על הדלת הפתוחה עבור החולים מהמגזר החרדי הנזקקים לסיוע. ראש הישיבה בירך את הרב אוקנין על הקשר ההדוק עם פוסקי ההלכה בכל עניין ובירכו בחמימות רבה.

משם פנו למעונו של הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, שהעתיר את ברכתו על ראשו של הרב והעוסקים במלאכת הקודש למען החולים ומשפחותיהם.

במעונו של ראש ישיבת פוניבז הגרב"ד פוברסקי התקבל הרב באהדה רבה כשראש הישיבה מתעניין בכל פרט מהעשייה הענפה לטובת המטופלים שומרי התורה והמצוות בשיבא. הגרב"ד התרשם עמוקות מההישגים הנפלאים ועודד את הרב אוקנין שימשיך לזכות את הרבים.

בהמשך עלה הרב אוקנין למעונם של גדולי האדמו"רים בבני ברק. במעונו של האדמו"ר מויז'ניץ התקבל בכבוד רב יחד עם העסקן הרפואי הרב יצחק שטרן. הרב אוקנין ציין בפני הרבי את ההערכה העצומה של הצוותים הרפואיים כלפי הרב שטרן. הרבי ציין בברכה את הנכונות של הנהלת בית החולים להעניק לרב אוקנין את הכלים והאמצעים להתאים הכל לצרכי הציבור החרדי.

במעונו של האדמו"ר ממודז'יץ שציין כי שיבא הוא המקום הטוב ביותר הן מבחינה המקצועית והן מהבחינה הדתית. הרבי בירך את הרב אוקנין בהצלחה מרובה למען כלל ישראל. באורח חריג הרבי ליווה את הרב אוקנין בצאתו כאות חביבות על מלאכתו החשובה למען חולי עמו ישראל.

משם פנו למעונו של ראש ישיבת "ארחות תורה" הגאון רבי שרגא שטיינמן, שכידוע מהדר רבות במצוות ביקור חולים ומכיר מקרוב את הצרכים. הרב אוקנין סקר בפני הגר"ש את החידושים וההידורים בעניין השמיטה והדלקת נרות שבת עבור נשים המרותקות למיטתו. 

במעונו של הגאון רבי מסעוד בן שמעון, רבה של בני ברק, נשאל הרב אוקנין אודות כמה מהנושאים העומדים על הפרק וזכה לשבחים רבים מהגר"מ על כל ההתפתחות בנושאי הדת בבית החולים. 

בשלב זה פנה הרב להיכלה של ישיבת פוניבז' שם שוחח והתפלפל בלימוד עם אברכי ובחורי הישיבה ואף נפגש עם נשיא הישיבה הגר"א כהנמן וסקר את שיתוף הפעולה של בית החולים עם הישיבה. הגר"א שיבח את הפעילות ואיחל שלא יצטרכו את המקום לחולים עוד ויבנו שם ישיבות.

את היום העמוס סיים הרב סיור במוסדות "היכל צבי". בתלמוד התורה ובישיבה הקטנה, שם נפגש עם נשיא המוסדות הגר"צ פדידה ששמח לשמוע על התנופה הגדולה בשירותי הדת בשיבא וציין את היכרותו האישית עם המקום.

בישיבה הגדולה נפגש הרב עם ראשי הישיבה הגר"י שערבני והגר"ע יוסף שהפליאו בגודל החשיבות של תפקיד רב בית החולים ועודדו את הרב אוקנין בעשייתו הברוכה.

בסיום הסיור פגש הרב את רכז ההלכה בארגון "איחוד הצלה" הרב נפתלי הלפרין לשיחה מקצועית ומרתקת על כלל הממשקים בין רפואה להלכה בהם ובכתיבתם עוסק רבות הרב הלפרין ובסיומה סיכמו להיפגש פעמים נוספות ולהדק את שיתוף הפעולה.

בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד