י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זן אומיקרון בישראל

בידודים ואיכונים לחוזרים מחו"ל: הקבינט בשורת החלטות דרמטיות

קבינט הקורונה אישר הלילה שורת החלטות; בידוד לשבים מחו"ל, סגירת נתב"ג לשבועיים לזרים וכן איכוני שב"כ למאומתים בכדי לקטוע את שרשרת ההדבקה | ההחלטות תכנסנה לתוקף מחר בחצות והן תהיינה בתוקף - שבועיים | שר המשפטים גדעון סער התנגד להחלטות והצביע נגדן

בידודים ואיכונים לחוזרים מחו"ל: הקבינט בשורת החלטות דרמטיות
אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

קבינט הקורונה אישר הלילה (מוצ"ש) שורה של החלטות דרמטיות שיהיו תקפות למשך השבועיים הקרובים, בעקבות התפרצות זן 'אומיקרון' שמתפרץ בעולם, זאת עד שיגלו, האם הזן הנוכחי עמיד או לא בפני החיסון.

עיקר ההחלטות היו בנושא נתב"ג, כשהקבינט דחה את ההצעה לסגירה הרמטית של שדה התעופה, ובמקום זאת הורה על סגירת שערי המדינה לזרים למשך שבועיים ימים.

בנוסף, הקבינט החליט להגדיל את אורך הבידודים גם לישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות. הן יידרשו לבצע בדיקת קורונה PCR עם הנחיתה בישראל ולאחריה ייכנסו לבידוד ביתי ויצאו ממנו רק בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי באם תוצאתה תהיה שלילית.

ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת קורונה עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת קורונה שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית, הנ"ל יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא שהינו 14 יום כידוע.

ישראלים ששבו מאחת המדינות שהוגדרו כאדומות יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל ולאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, הנ"ל יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת קורונה נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, הנ"ל ישוחררו מבידוד.

עוד הוחלט להחזיר את השימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) למעקב אחר מאומתים שנושאים את הזן החדש "אומיקרון", במטרה לאתרם ולקטוע את שרשראות ההדבקה, החלטה זו תיכנס לפועל אחרי חקיקה במליאת הכנסת.

בנוסף הוחלט להרחיב את ההגבלות על התכנסויות, כך שבחללים סגורים, יוחל מתווה התו הירוק בהתכנסות העולה על 50 משתתפים (במקום 100 משתתפים, על פי המצב הנהוג כיום).

מופעים ופעילויות בחג החנוכה יוותרו ללא שינוי, בהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר, תוך הקפדה על כללי התו הירוק ויישום אכיפה מוגברת.

כל ההחלטות ייכנסו לתוקף בחצות הלילה (00:00) שבין יום ראשון ליום שני והן יהיו בתוקף למשך 14 ימים.

במהלך דיון הקבינט, הביע שר המשפטים גדעון סער התנגדות להגבלות ואף הצביע נגדן. לדבריו: "ההגבלות על התיירות פוגעות בכלכלה. ההגבלות על מחוסנים חוזרים פוגעות במאמץ ההתחסנות. חלק מהמומחים פה נוקטים עמדה הרבה יותר מתונה, ולכן בין השאר אני סבור שלא צריך לאשר פה את ההגבלות האלו".

קבינט הקורונה כניסה לישראל איסור טיסה הווריאנט הדרום אפריקני אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד