כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שמור מבחוץ - פרוץ מבפנים

תוכניות בית רה"מ הופיעו ברשת כולל צילומים והיתרי בנייה

מחוץ למעון רה“מ ברחוב בלפור בירושלים עומדים שומרים 7/24, הכניסה מותרת רק באישור מיוחד ובאתרי המפות הפופולריים המתחם כולו מטושטש, אבל למרות כל מנגנוני הביטחון, הציבור יכל למצוא בקלות שרטוטים, צילומים והיתרי בנייה של המעון באתר עיריית ירושלים

תוכניות בית רה"מ הופיעו ברשת כולל צילומים והיתרי בנייה
הכניסה למעון ראש הממשלה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

באתר עיריית ירושלים נמצאו מסמכים הכוללים שרטוטים מדויקים ותמונות של המעון הרשמי נכון לשנת 2011, ואלו הוסרו רק לאחר בקשת תגובה של 'ידיעות אחרונות'.

השרטוטים ההיקפיים והתצלומים הרגישים של בלפור הועברו לעירייה כחלק מהצעדים המחוייבים בהליך בקשה להיתרי בנייה. עד כה, לא הוגדר בית ראש הממשלה כאתר ביטחוני, ולכן הליכי התכנון של המתחם עוברים אישור של עיריית ירושלים וועדות התכנון, כמו כל תוכנית בנייה אחרת בעיר. בפועל, רק בגלל צורך בשיפור פני המתחם המוגדר כאתר מאובטח, פרטיו נחשפו לציבור.

הראשון שזיהה את הפרצה המסוכנת הזאת הוא החוקר אמיתי דן, חוקר אבטחת מידע ומודיעין עסקי. "על משרד ראש הממשלה, השב"כ והאחראים על ביטחון ראש הממשלה, לחקור את הנושא ולהבין כיצד המחדל התרחש", אמר דן.

בעקבות פנייה של 'ידיעות אחרונות', משרד ראש הממשלה העביר דרישה לעיריית ירושלים להסרת המידע. במשרד רה"מ הגיבו: "נראה כי מדובר בתכניות שהועברו לפני כעשרים שנה. אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה מבצע בדיקה של הנושא". מעיריית ירושלים נמסר: "כל היתרי הבניה מפורסמים באתר העירייה כדבר שבשגרה. התקבלה דרישה ממשרד ראש הממשלה להסיר את המידע וכך נעשה".

בלפור תוכנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד