י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אושרו איכוני שב"כ

עימות קולני בממשלה: בנט לשר אבידר: "מי אתה שתכפיש?"

עימות קולני במיוחד התרחש בישיבת הממשלה בה הצביעו השרים על איכוני שב"כ למאומתי קורונה. השר אלי אבידר, שהגיע במטרה להטריל, תקף את ראש השב"כ הנוכחי ובנט נזף בו בצעקות

עימות קולני בממשלה: בנט לשר אבידר: "מי אתה שתכפיש?"
בנט ואלי אבידר במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שרי הממשלה הצביעו בשעה האחרונה על חידוש מערכת איכוני השב"כ שיעקבו אחרי חולי קורונה ויזהו תחלואה של וריאנט האומיקרון שמעורר דאגה, במהלך הדיון נרשם עימות בין השר אלי אבידר לראש הממשלה נפתלי בנט.

בתום הדיון הממשלה אישרה הממשלה את ההצעה, השרים גדעון סער, יפעת שאשא ביטון, אלי אבידר, קארין אלהרר ואורנה ברביבאי התנגדו, השרה תמר זנדברג נמנעה.

אבידר שהבהיר קודם כניסתו לממשלה כי הוא מתנגד לחידוש הפעלת האיכונים, הביע את התנגדותו גם בתוך דיון הממשלה, כשהוא מצטרף אל שר המשפטים גדעון סער, והשרות אורנה ברביבאי וקארין אלהרר המתנגדים.

במהלך הדיון נרשת ויכוח קולני בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר אלי אבידר. כאשר השר אבידר אמר: "ראש השב״כ התאהב בכלי הזה", לטענת שרים שהיו בדיון בנט הרים בתגובה את קולו על אבידר ואמר: "מי אתה שתכפיש את ראש השב"כ?"

על פי דיווחים, השר אבידר שוקל פרישה מהממשלה, זאת אחרי שבכניסת לתפקיד התחייב כי אם לא ימצא תחום עיסוק בממשלה בתפקידו כשר בלי תיק, הוא לא יהסס לפרוש מהממשלה.

בקואליציה חוששים מהחלטה כזו שחזרתו של אבידר לכנסת תביא לקשיים בגיבוש רוב קואליציוני בחוקים מסוימים, זאת בזמן שהקואליציה נשענת על רוב צר של חברי כנסת. זו גם הייתה הסיבה שאבידר פרש מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי ומונה לשר.

 

 

נפתלי בנט קורונה אלי אבידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד