י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אתגר חדש לקואליציה

אבידר זועם על התנהלות הממשלה: "חציית קו אדום"

לאחר העימות הקולני בינו לבין רה"מ בנט בהצבעה על איכוני שב"כ למאומתי קורונה, אבידר תוקף את הממשלה ומסביר את עמדתו: "איך נביט לבוחרינו בעיניים כשאנחנו מפירים ברגל גסה הבטחה אחר הבטחה לשמור על הדמוקרטיה?"

אבידר זועם על התנהלות הממשלה: "חציית קו אדום"
ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' צילום: הדס פרוש, פלאש 90

השר ללא תיק אלי אבידר יצא בסוף השבוע לאור מהאפלה בה שהה בחודשים האחרונים והחל להתבטא נגד הממשלה ובעיקר נגד ראש הממשלה נפתלי בנט. תחילה דיבר אבידר על הפגיעה בדמוקרטיה בעקבות חוקי הקורונה וטען כי אין שינוי בנושא בין ראש הממשלה בנט לראש הממשלה לשעבר נתניהו. היום (ראשון) מוביל אבידר מאבק נגד הצעת ראש הממשלה להחזרת איכוני השב"כ למעקב אחר חולי קורונה.

במהלך הדיון בממשלה נרשם עימות בין השר אלי אבידר לראש הממשלה נפתלי בנט, כשמאחורי הקלעים אבידר בוחן אפשרות להתפטר מתפקידו בממשלה ולשוב לכהן כחבר כנסת, דבר שיקשה על התנהלות הקואליציה הצרה.

אבידר הסביר את התנגדותו לאיכוני השב"כ, ואמר: "הבטחנו שינוי, איך נביט לבוחרינו בעיניים כשאנחנו מפירים ברגל גסה הבטחה אחר הבטחה לשמור על הדמוקרטיה?", תהה. לדבריו, "החלטת המממשה, לה התנגדתי לפני זמן קצר, להחזיר את איכוני השב״כ היא חציית קו אדום. המהלך הזה סימן את כל מה שהיה רע בממשלת נתניהו".

עוד הוסיף אבידר ותקף את התנהלות הממשלה: "אנחנו, שהבטחנו לבוחרינו שנשמור על הדמוקרטיה, עושים בדיוק את מה שממשלת נתניהו הרעה עשתה, רומסים אותה ברגל גסה. אין כל הצדקה לצעד כה קיצוני, לא יעיל ולא מידתי שכזה".

השר שמכהן כשר בלי תיק ואחראי על הנושאים האסטרטגים טוען נגד הממשלה, "זה התחיל בחוק הסמכויות שאותו טרם ביטלנו, המשיך בכך שלא עשינו דבר כדי להעביר חקיקה שתאסור על נאשם בפלילים להקים ממשלה" - חוק שמעוכב כידוע בשל התנגדות חלקים מנציגי סיעת ימינה - "וכעת", טוען אבידר, "מאשרים לשב"כ לשוב ולעקוב אחר אזרחים".

אבידר מסביר כי "בעצם ההחלטות היום אנחנו מכשירים את הקרקע לממשלות רעות עתידיות, להשתמש באותם כלים, ולא תהיה לנו את הזכות המוסרית להתנגד".

אלי אבידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד