י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עידן חדש?

טורקיה תנסה לשפר את הקשרים עם ישראל ומצרים

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן טוען כי ארצו בדרך לפתוח פרק חדש ביחסיה המדיניים מול ישראל ומצרים והוא אינו שולל כי בעתיד אף ימונו שגרירים חדשים 

טורקיה תנסה לשפר את הקשרים עם ישראל ומצרים
ארדואן צילום: דוברות נשיא טורקיה

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי ארצו תנקוט צעדים לשיפור הקשרים עם ישראל ומצרים, עמן היא מנהלת יחסים מתוחים מאז 2010 ו-2013. נשיא טורקיה אמר את הדברים ביום שני, ארדואן אמר כי ארצו תנקוט צעדים לשיפור הקשרים עם היריבות מצרים וישראל, לאחר פתיחת פרק חדש ביחסיה עם איחוד האמירויות הערביות.

"נהיה בעמדה למנות שגרירים בתאריך יעד שיוגדר, לאחר שנקבל את ההחלטה הזו", אמר הנשיא לכתבים בתשובה לשאלה בנוגע ליחסים המתוחים של טורקיה עם ישראל ומצרים. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

כזכור, הקשרים בין אנקרה לירושלים היו מתוחים מאז תקרית המרמרה ב-2010, כאשר כוחות צה"ל פתחו בירי על תשעה פעילי טרור ששהו הספינה הטורקית, הפעילים היו אלימים והצטרפו לקבוצה שהובילה סיוע הומניטרי לתוך רצועת עזה.

שתי המדינות החזירו את השגרירים שלהן ב-2018 לאחר שמפגינים פלסטינים נהרגו בעזה. אבל באמצע החודש הזה, ארדואן שוחח בטלפון עם ראש הממשלה נפתלי בנט , השיחה הראשונה בין ראש ממשלה ישראלי לנשיא טורקיה מאז 2013. אנקרה גם היתה ביחסים מתוחים עם קהיר מאז הפלת נשיא מצרים לשעבר מוחמד מורסי ב-2013, מורסי איש האחים המוסלמים זכה לתמיכת ארדואן, מה שהוביל גם להחזרת השגרירים משתי המדינות. טורקיה הודיעה במרץ האחרון כי יצרה את המגעים הדיפלומטיים הראשונים שלה עם קהיר מאז. השיחות בין שתי המדינות לא התקדמו משמעותית עד כה, אך אתמול אמר ארדואן כי הוא מקווה לחזור ליחסים טובים.

טורקיה מצרים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד