י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הבנה ילדותית בתקשורת"

המשטר בטהרן הורה לעיתונות הפרסית לצנזר את שיחות הגרעין

משטר האייתולות באיראן הורה לעיתונות במדינה לא לדווח ולתזכר את שיחות הגרעין | לטענת המחוקק הרפורמיסטי לשעבר מחמוד סאדגי, האיראנים חסרי ביטחון עצמי לשבת אל מול האמריקנים פנים אל פנים

המשטר בטהרן הורה לעיתונות הפרסית לצנזר את שיחות הגרעין
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

כתבים איראנים חשפו כי נאמר להם על ידי הממשלה להימנע מהעלאת ציפיות בסיקור שלהם לגבי תוצאות שיחות הגרעין שמתקיימות בווינה. ערוץ הטלוויזיה Iran international דיווח, כי בהנחיה בת 4 עמודים, משרד התרבות וההדרכה האסלאמי הורה לעיתונות לא לפרסם תרגומים לפרסית של דיווחים בתקשורת הזרה על המשא ומתן.

בהנחיה אמר המשרד כי הוא אינו מצפה להתקדמות מהירה בשיחות. הנחיות דומות הוצאו לעיתונות בתקופת נשיאותו של הנשיא מחמוד אחמדינג'אד, כאשר גורמים מטעם המנהיג העליון עלי חמינאי הופקדו על המשא ומתן הגרעיני.

בהתייחס ל'קווים האדומים' שקבע משרד התרבות, כתבו גולשים רבים, "הרבה כתבים זרים וסוכנויות חדשות זרות מסקרות גם הם את המשא ומתן. האם הם גם יישמעו להנחיות כאלה?" בינתיים, כתב איראני שעובד בחו"ל אפיין את ההנחיה כ"הבנה ילדותית של פקידים איראנים לדרך פעולת התקשורת".

המשלחת האיראנית מורכבת מ-40 חברים. אכרם שריפי, כתבת איראני המכירה היטב את משרד החוץ, ציינה ביום כי "רוב הצוות של ה-40 הם מתרגמים", היא הסבירה שרוב חברי צוות המשא ומתן הגרעיני האיראני בווינה אינם דוברי אנגלית.

בהתייחסות לגודל צוות המשא ומתן האיראני, טענו כמה כתבים איראנים בחו"ל כי גם אם הם הזמינו רק 20 חדרים במלון Palais Cuborg בו מתקיימות השיחות, הדבר יעלה לאיראן 20,000 יורו ללילה. אך מנגד, כתבים איראנים שעובדים באיראן כנראה התבקשו על ידי משרד החוץ להגיב, ואלו השיבו כי עלות הלינה של הצוות האיראני נמוכה בהרבה מאחר שהם שוהים במלון זול יותר בוינה.

אחת ההערות המעניינות על השיחות העקיפות בין איראן לארה"ב, נאמרה על ידי המחוקק הרפורמיסטי לשעבר מחמוד סאדגי, שכתב בציוץ כי "בלי קשר לטענותיהם, האיראנים יודעים שארה"ב היא קובעת בעולם, היא מנהיגה, והם חסרים את הביטחון העצמי לשבת מולם פנים אל פנים".

איראן הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד