ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
כפיות טובה אמריקאית

המודיעין הישראלי הציל ממוות חיילים אמריקאים רבים

בתגובה על ההתנקשות בקאסם סולימאני בינואר 2020, הורה מפקד זרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה באיראן, אמיר עלי חאג'יזאדה, לירות טילי קרקע-קרקע על בסיס אל אסד בעיראק שבו שהו מאות רבות של חיילים אמריקאים. ישראל התריעה והחיילים פונו מבעוד מועד

המודיעין הישראלי הציל ממוות חיילים אמריקאים רבים
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

בזכות התרעה שהגיעה ברגע האחרון מהמודיעין הישראלי, לאחר חיסולו של קאסם סולימאני מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה באיראן ב-2020, איראן החליטה לירות טילים לעבר בסיס שם היו חיילים אמריקאים רבים. על פי הדיווח של רונן ברגמן במוסף שבת של ידיעות אחרונות. הופעלה אזעקה שקטה בבסיס והחיילים שם פונו לבונקרים.

כתוצאה מכך, לאמריקאים לא היה ולו הרוג אחד. "הצלתם את חייהם של עשרות חיילים אמריקאים", כתבה ראשת הסי איי איי ג'ינה הספל, במכתב תודה מיוחד ששלחה לישראל.

מקרה נוסף, אחד מכמה, אירע לאחרונה כשהתרעה של ישראל הביאה לפינוי של 200 חיילים אמריקאים מבסיס א-תנף בסוריה, זמן קצר לפני שירד עליו מטח של מטוסים מתאבדים ללא טייס. אלמלא ההתרעה - חיילים אמריקאים היו נהרגים, אולי יותר מעשרה.

אבל גם בלי הרוגים, בישראל לא מבינים למה האמריקאים נמנעים מכל תגובה או האשמה פומבית כלפי איראן למרות שורת ההתקפות האלה. ובעיקר לא מבינים את "כפיות הטובה האמריקאית" וכיצד בזמן כל כך קצר, הגיעו שני צדדים שעבדו בשיתוף פעולה לעברי פי פחת.

ארה"ב מודיעין ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד