ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
שיחות הגרעין בווינה

בכירים ישראלים בביקורת על ראש המוסד: "בזבוז"

בכירים בישראל מותחים ביקורת על התזמון בו בחר ראש המוסד לשגר מסר מתריס כלפי ארה"ב, כשאמר השבוע בבית הנשיא כי המוסד לא יאפשר לאיראן להיות גרעינית. לדבריהם נעשה שימוש מוקדם בכלי משמעותי כשאנחנו רק בתחילת השיחות בווינה

בכירים ישראלים בביקורת על ראש המוסד: "בזבוז"
ראש המוסד, דדי ברנע צילום: רועי אברהם, לע"מ

"לאירן לעולם לא יהיה נשק גרעיני", אמר השבוע ראש המוסד דדי ברנע בהדלקת נר חנוכה בבית נשיא המדינה. דבריו של ברנע באים בתאום עם ראש הממשלה בנט, ובכירים ישראלים מותחים ביקורת על המהלך וטוענים כי השימוש בראשה המוסד מגיע בשלב מוקדם מדי של המו"מ בין המעצמות ואיראן. כך מדווח בסוף השבוע ב'חדשות 12'

לדברי הבכירים הישראלים דבריו התקיפים של ראש המוסד, שמתריסים מול הממשל האמריקאי, היו צריכים להגיע בשלב מתקדם יותר של שיחות הגרעין בווינה, ולדבריהם דבריו השבוע בבית הנשיא הם "בזבוז" של כלי משמעותי.

בתוך כך, שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן מנסה לשגר מסרים מאיימים כלפי איראן שמבזבזת את הזמן בשיחות, והוא אומר לרויטרס כי "אירן לא רצינית ולכן הפסקנו את השיחות". בלינקן אומר כי אם המגעים ייכשלו, "יש לנו אפשרויות אחרות מלבד דיפלומטיה. נתייעץ בקרוב מאוד עם בעלות בריתנו. לאירן יש כמה החלטות חשובות מאוד לקבל בימים הקרובים".

כעת השאלה היא עד כמה הרמזים המאיימים של שר החוץ האמריקאי ישכנעו את האיראנים להתקפל מול דרישות המערב, כשברור להם שהממשל האמריקאי הנוכחי לא ימהר לצאת למערכה צבאית במזרח התיכון, למרות הדרישה הישראלית מוושינגטון להציב בפני האיראנים אלטרנטיבה צבאית משמעותית במידה והשיחות בווינה ייכשלו.

במהלך הדלקת נר חמישי בבית נשיא המדינה, נשא דברים ראש המוסד דוד ברנע והבטיח לעשות הכול שאיראן לא תשיג את מבוקשה: "הסכם גרוע, שאני מקווה שלא יגיעו אליו, הינו בלתי נסבל. איראן חותרת להגמוניה אזורית, מתנהלת בטרור אותו אנו בולמים יום-יום בכל רחבי העולם".

דוד ברנע ראש המוסד הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד