כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לוט בערפל

בטקס ההדלקה בבית הלבן: הנשיא ביידן התבלבל

הנשיא ביידן טען שלקח חלק במשא ומתן במהלך מלחמת ששת הימים, למרות שעדיין למד בבית הספר למשפטים באותו זמן, הוא ככל הנראה התבלבל עם מלחמת יום הכיפורים

בטקס ההדלקה בבית הלבן: הנשיא ביידן התבלבל
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, טען כי היה מעורב במשא ומתן בין ישראל למצרים במהלך מלחמת ששת הימים. אולם העובדה היא שביידן עדיין למד בבית ספר למשפטים באותו הזמן.

במסיבת חנוכה בבית הלבן בשבוע האחרון, טען ביידן כי הוזמן לישראל במהלך המלחמה על ידי ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר - אך העיתוי לא ממש מסתדר. ביידן הרחיק לכת וטען שהוא שימש כאיש קשר בין ישראל למצרים.

"הכרתי כל ראש ממשלה היטב מאז גולדה מאיר, כולל גולדה מאיר, ובמהלך מלחמת ששת הימים, הייתה לי הזדמנות, היא הזמינה אותי לבוא כי אני עומד להיות איש הקשר בינה לבין המצרים בנוגע לסואץ", אמר ביידן.

ביידן הוסיף: "ואני ישבתי מול השולחן שלה והיה שם איש צוות שלה מימיני, שמו היה רבין".

אך דבריו לא מסתדרים עם העובדות. מלחמת ששת הימים התרחשה ביוני 1967. באותו זמן, ביידן היה סטודנט בבית הספר למשפטים, ועדיין לא סיים את לימודיו עד 1968. הוא נבחר לסנאט אחרי 1972. בנוסף, גולדה מאיר נבחרה לראש ממשלת ישראל רק ב-17 במרץ 1969.

בהנחה שלטענתו יש בסיס כלשהו במציאות, ייתכן שהנשיא התכוון לפגישה שקיים עם גולדה מאיר לפני מלחמת יום הכיפורים ב-1973. למרות שעדיין לא ברור למה הוא התכוון.

ג'ו ביידן גולדה מאיר מלחמת ששת הימים מלחמת יום הכיפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד