כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מטריד

גרזן נמצא בבית הקברות היהודי לצד זכוכית מנופצת

אלמונים ניפצו באבנים את הזכוכית של בניין בית הקברות היהודי שברחוב רוזוולט בבלגרד, בירת סרביה, והשליכו גרזן למבנה | שרה בממשלה וסגן ראש העיר מגנים: "תגובת הגורמים המוסמכים לאירוע הזה חייבת להיות יעילה, ולהעניש את העבריינים בחומרה"

גרזן נמצא בבית הקברות היהודי לצד זכוכית מנופצת
גרזן צילום: דוברות המשטרה

אירוע מטריד בבלגרד בירת סרביה. גרזן נמצא על רצפת בית הקברות היהודי, לצד זכוכית מנופצת. מנהיגים יהודים ברחבי אירופה גינו את הוונדליזם בבניין השייך לבית הקברות.

השרה להגנת השוויון, ברנקיקה ינקוביץ', גינתה בחריפות את המקרה, בהודעה לתקשורת, אמרה ינקוביץ' כי "העובדה שבית הקברות מחולל מדאיגה במיוחד, זה אירוע וונדליזם, אך אינו משקף את התמונה האמיתית של סרביה, ואינם קבילים במדינה שבונה חברה דמוקרטית ודוגלת באפס סובלנות כלפי אנטישמיות". ינקוביץ' הוסיפה כי "תגובת הגורמים המוסמכים לאירוע הזה חייבת להיות יעילה, ולהעניש את העבריינים בחומרה".

סגן ראש עיריית בלגרד, גוראן וסיץ', כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "חשבתי על שנים עשר אלף הגברים, הנשים והילדים של בלגרד וסרבים שנרצחו באכזריות על ידי הנאצים בבלגרד הכבושה, כי הם היו יהודים. אני זוכר גם את גדולי התרבות והמדע הסרבים שנתנו חותמת נצחית לעיר ולארצנו, במשך מאות שנים, יהודים אזרחי סרביה ובלגרד היו חלק חשוב ביותר באוכלוסייתנו, הן בעבר והן כיום".

סגן ראש העיר התחייב לתקן את הנזק ואמר: "אנו מבקשים תחילה סליחה על אותם בורים, עקשנים וטיפשים. העיר בלגרד תסייע לתקן את הנזק לאנדרטת הזיכרון, החשובה כל כך ליהודי בלגרד וגם ליהודי סרביה. הכתם על לחייהם של העבריינים יישאר לעד, אם בכלל תהיה להם לחי". כך נכתב בהודעה, בצירוף תמונת האנדרטה לקצינים וחיילים סרבים ממוצא יהודי שנפלו למען סרביה מ-1912 עד 1919.

בית קברות יהודי ניפוץ זכוכית גרזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד