י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כשנה אחרי הסערה

החתונה בגבעת זאב: החקירה נסגרה והאח שנפצע מערער למח"ש

למעלה משנה חלפה מאז "חתונת הסערה" בגבעת זאב, ולאחרונה הודיעה המשטרה לאח הכלה כי נסגר התיק נגדו, בגין תקיפת שוטרים | בד בבד, מח"ש סגרה את התיק נגד השוטר | כעת האח מערער: "אלימות לא מידתית, כאשר היה שכוב על הרצפה" | הפרקליטות: "הערר מטופל כמקובל"

החתונה בגבעת זאב: החקירה נסגרה והאח שנפצע מערער למח"ש
החתונה בגבעת זאב צילום: פלאש 90

יצחק פולק, אח הכלה מהחתונה בגבעת זאב, הגיש לאחרונה ערעור לפרקליטות המדינה נגד החלטת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לסגור את תיק החקירה נגד השוטר שלטענתו הכה אותו ואת בני המשפחה באלימות קשה. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מח"ש החליטה בחודשים האחרונים לסגור את התיק נגד השוטר, למרות עדויות בני המשפחה על האלימות שהופעלה נגדם.

בתחילת השנה פורסם ב'בחדרי חרדים' כי משטרת ישראל ביטלה את הקנס על סך 5,000 שקלים שניתן על קיום החתונה. כעת, אנו מפרסמים לראשונה כי המשטרה הודיעה לאח על סגירת התיק נגדו בגין תקיפת השוטרים.

פשיטת המשטרה על החתונה שנערכה בעיצומה של התפשטות מגפת הקורונה, עוררה סערה, בשל התיעוד בו נראה בן המשפחה מובל כשפניו מדממות, לאחר שלטענתו הוכה ע"י השוטרים. בתיעודים נוספים מהחתונה ש"התפוצצה", נראו עימותים קשים בין השוטרים לבני המשפחה.

בערעור לפרקליטות המדינה, שהוגש באמצעות עורכי הדין איתי כהן ושלמה חדד נטען, כי אח הכלה מתאר את האלימות "הלא מידתית בלשון המעטה, אשר הופעלה כנגדו וזאת ללא כל התנגדות מצידו למעצר, וזאת כאשר היה שכוב על הרצפה ללא כל תנועה, והלכה למעשה מנוטרל, אזוק ושלושה שוטרים מעליו, ועל כן, לא היה כל צורך כי השוטר  ינהג באלימות פיזית, ובפרט יכה את מרשנו באגרופיו".


עו"ד איתי כהן

"מכאן", נכתב בערעור, "אין כל ספק כי השימוש בכוח אשר השתמש בה השוטר הייתה בלתי סבירה ובלתי מידתית ובניגוד לפקודת המשטרה". בתלונה למח"ש תיאר פולק את הפציעות שנגרמו לו כתוצאה מאלימות השוטר: "הפציעות הן באזור הראש, היה לי שטף דם מתחת לעין שמאל, חשש לשבר באף - וסטייה באף. השפה התחתונה נפתחה לי ועשו לי תפרים, נפצעתי גם בשפה העליונה"

"יובהר", הוסיפו עורכי הדין בערעור שהוגש לפרקליטות, "כי לטענת השוטרים באירוע מרשנו נפצע בשל שברי זכוכיות אשר היו מצויות על הרצפה ואשר בני משפחתו זרקו לכאורה לעבר השוטרים במקום. ואולם, אין הדבר כך. היות והפציעות של מרשנו אינן מעידות על חתכים של שברי זכוכיות אלא על אלימות שהופעלה כנגדו, מצדי השוטר, כגון: שטף דם מתחת לעין (לא נוצר ע"י שברי זכוכית), חשש לשבר באף וסטיה באף (לא נוצרו ע"י שברי זכוכית), פתיחת השפה התחתונה והעליונה (בתוך הפה). פציעות אלה אינן נגרמות כתוצאה משברי זכוכיות אלא אופייניות לאלימות ישירה כדמות האגרופים אשר קיבל לאזור הפנים".

התיעודים מהחתונה, נזכיר, בהם נראו שוטרים מתעמתים עם בני המשפחה ומובילים את חלקם למעצר כשהם מדממים, חרכו את הרשת באותם ימים וגררו ביקורת קשה על התנהלות המשטרה. מנגד, במשטרה טענו אז כי השוטרת שתיעדה את המתרחש וביקשה לזהות את בעלת הבית, הותקפה על ידה, ולכן נאלצו השוטרים להודיע לה שהיא מעוכבת, וביקשו ממנה להתלוות אליהם מספר פעמים.

בהמשך, לפי גרסת המשטרה, "שאר בני הבית החלו להתלהם ולהפריע לשוטרים, תוך שחלקם זורקים לעברם בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו". את התמונות של אח החתן מדמם מפניו הסבירו במשטרה כי "השוטרים עצרו את אחד החשודים תוך שהוא מתנגד למעצר ותוקף אותם, ובתוך כך החליק על השמן, ושניהם נחבלו משברי הזכוכית".

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הערר התקבל במחלקת העררים והוא מטופל כמקובל".

ערעור המחלקה לחקירת שוטרים גבעת זאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד