י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסתירו מידע מהציבור

חקירה בארה"ב נגד 'טסלה'; המניות צנחו

בארה"ב פתחה הרשות לניירות ערך בחקירה נגד יצרנית הרכב החשמליים - "טסלה", בחשד שהעלימה מעיני הציבור ומבעלי המניות בחברה, מידע על ליקויים בטיחותיים שגרמו להתלקחות בכלי הרכב

חקירה בארה"ב נגד 'טסלה'; המניות צנחו
חברת טסלה צילום: unsplash

ע"פ דיווחים של סוכנות הידיעות 'רויטרס', הרשות לניירות ערך בארה"ב פתחה בחקירה נגד יצרנית הרכב "טסלה", בעקבות תלונה של עובד לשעבר, לפיה, החברה לא עדכנה את בעלי המניות ואת הציבור באופן ראוי בנוגע לתקלה במערכת הסולארית ברכבים. תקלה שעלולה לגרום לשרפות במכוניות החשמליות

החברה כבר נמצאת תחת חקירה בנוגע למספר תאונות ע"י רכבים שהופעלו בהם מערכות הנהיגה האוטונומיות אך אלה התנגשו בניידות בשולי הכביש.

יצויין כי בעבר דווח על התקלה במערכת הסולארית שעשויה לגרום להתלקחות הרכב, אך למעשה זו הפעם הראשונה שהרשויות פתחו בחקירה באופן רשמי, לבדיקת הממצאים.

מי שדיווח לרשויות על המחדל הוא סטיבן הנקס, עובד בחברה שפוטר מטסלה באוגוסט 2020 ותובע אותה בטענה כי הפיטורים היו בתגובה לכך שהעלה טענות לגבי סוגיות בטיחות.

בסוכנות הידיעות פרסמו מכתב שקיבל הנקס מהרשות לניירות ערך שבו היא מאשרת כי נפתחה חקירה בעקבות הדיווח שלו. "החברה לא חשפה את האחריות שלה ואת האפשרות לגרימת נזק לרכוש, לפגיעה ולנזק של המשתמשים", טען הנקס בתלונה שהגיש.

בעקבות הדיווח, צנחו מניות טסלה בכ-6.4 אחוז, והתרחקו ביותר מ-20 אחוז מהשיא שנשבר בתחילת חודש נובמבר אך בסופו של יום המסחר הן חזרו לכמעט שוויון מלא.

מחברת "טסלה" לא נמסרה תגובה, כמו גם ברשות לניירות ערך האמריקנית שם בחרו שלא להגיב.

 

טסלה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד