י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ליברמן יתקפל?

ההצעה החרדית: חרם על המשק שיטלטל את המדינה

במהלך ישיבת סיעות ש"ס ויהדות התורה המשותפת, העלה ח"כ מאיר פרוש הצעה מעניינת בכדי להילחם בגזירות שמטיל שר האוצר ליברמן ללא רחם | הצעה דומה הציע ב-2014 מול שר האוצר דאז לפיד, אך היא לא יצאה לפועל הלכה למעשה | "הם יעמדו בפני פשיטת רגל שתחייב התערבות"

ההצעה החרדית: חרם על המשק שיטלטל את המדינה
חרדים בסופר צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במהלך ישיבת הסיעה המשותפת ליהדות התורה וש"ס, ישיבה שהתכנסה אתמול (שני) בכדי לדון בצעדים אותם יש לנקוט נגד הפגיעה הקשה של הממשלה בנושאי דת ומדינה, הציע חבר הכנסת מאיר פרוש, הצעה מעניינת, לפיה הציבור החרדי צריך להחרים את מוקדי הכוח המרכזיים במשק בשביל להפעיל לחץ על שר האוצר אביגדור ליברמן.

לדברי חבר הכנסת פרוש, הציבור החרדי הינו הכוח הצרכני המאוחד הגדול בישראל ומונה למעלה ממיליון נפשות. נוסיף לכך את רשתות השיווק החרדיות שחלק גדול מהצרכנים שלהן אינו חרדי, והגענו לכוח צרכני בלתי מבוטל. "מספיק שנכריז שיש להחרים יצרן אחד בלבד, או מפעל אחד בלבד למשך חודש, והם יעמדו בפני פשיטת רגל שתחייב התערבות של משרד האוצר".

כאמור, ההיגיון מאחורי ההצעה של ח"כ פרוש הוא שמשבר במשק יחייב התערבות של משרד האוצר, ושר האוצר מצידו אולי יאלץ בעל כורחו להסכים לביטול הגזירות בשביל לבטל את החרמות.

נציין כי זו לא הפעם הראשונה שבה חבר הכנסת פרוש הציע לפעול באופן דומה. כבר בשנת 2014, בזמן הגזירות הכלכליות של שר האוצר יאיר לפיד, נפגש פרוש עם נציגי החברות הגדולות במשק, וביקש מהם שיפעלו אצל שר האוצר שיבטל את הגזירות אותן הטיל על הציבור החרדי, תוך שהוא משתמש בכוחו הצרכני של המגזר כקלף מיקוח.

מאבק צרכנים מאיר פרוש אביגדור ליברמן גזירות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 89 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד