י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התקשורת לעגה

שרת החוץ של בריטניה נסעה בטנק והזהירה את פוטין

הטלוויזיה הממלכתית הרוסית לעגה לשרת החוץ של בריטניה ליז טראס על כך שנסעה בטנק והזהירה את פוטין מפלישה לאוקראינה, תוך שידור סרטון מהשרה מלווה במוזיקת ​​ליצנים

שרת החוץ של בריטניה נסעה בטנק והזהירה את פוטין
שרת החוץ בטנק צילום: צילום מסך הטלוויזיה הרוסית

הטלוויזיה הממלכתית הרוסית לעגה לשרת החוץ של בריטניה, ליז טראס, על כך שנסעה בטנק והזהירה את הנשיא ולדימיר פוטין שזו תהיה "טעות אסטרטגית לפלוש לאוקראינה".

מגישי טלוויזיה כינו את שרת החוץ כ"גברת הברזל החדשה" בהתייחס לראש ממשלת בריטניה לשעבר מרגרט תאצ'ר, תאצ'ר קיבלה את הכינוי "גברת הברזל החדשה".

נסיעתה של שרת החוץ בטנק, מגיעה על רקע המתיחות הגבוהה בין המערב לרוסיה, כאשר אוקראינה קוראת לנאט"ו לעצור את פלישת רוסיה לאוקראינה, רוסיה מציגה מכחישה תוכניות כאלה.

מוסקבה הגיבה לתמונות ה"פרובוקטיביות" של שרת החוץ על גבי טנק מדגם צ'לנג'ר 2 של הצבא הבריטי, קרוב לגבול הרוסי באסטוניה, על ידי שידור התיעוד עם רקע של מוזיקת ​​ליצנים, ותייגה אותה כ"גברת הברזל החדשה בפוליטיקה הבריטית". שרת החוץ טראס ציינה לעתים קרובות את תאצ'ר כמקור השראה, תאצ'ר צולמה בטנק בריטי במערב גרמניה בביקור אצל כוחות בריטניה ב-1986.

אוקראינה, רפובליקה סובייטית לשעבר רוצה להצטרף לאיחוד האירופי ולנאט"ו, הפכה לחזית בין רוסיה למערב, שיחסיהם התדרדרו, רוסיה סיפחה את חצי האי קרים באוקראינה ב-2014, מעל 13 אלף איש נהרגו בסכסוך, שעדיין נמשך מדי פעם.

ולדימיר פוטין בריטניה אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד