כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יעד של 250 מיליון שקל

האדמו"ר מויז'ניץ הודיע לחסידים: "יוצאים מהקרוואנים לבניין ענק"

בשטח ענק שמתפרש על פני 8 דונמים, בפינת הרחובות שלמה המלך ועזרא בבני ברק, יוקם בית מדרש ענק לחסידות ויז'ניץ. הרבי הציב יעד של 250 מיליון שקל אותו יגייס יחד עם החסידים. "אולי יהיה קצת קשה בשנים הבאות, אך כאשר ייבנה הבית תוכלו להצביע עליו ולומר 'שלי הוא'"

האדמו"ר מויז'ניץ הודיע לחסידים: "יוצאים מהקרוואנים לבניין ענק"
הרבי מויז'ניץ אמש בכינוס צילום: יהושע פרוכטר

האדמו"ר מויז'ניץ כינס אמש (שני) מוצאי זאת חנוכה, את כלל חסידיו בארץ, הכינוס הועבר בשידור חי לכל בתי הכנסת ברחבי תבל, כשעל הפרק היוזמה להקמת מרכז עולמי ובית מדרש קבוע לחסידות. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך דבריו גולל הרבי את ההיסטוריה בתקומת חצר הקודש ויז'ניץ, וסיפר על כך שבדרכם של תלמידי חכמים המרבים שלום בעולם הקים האדמו"ר את כל המוסדות החינוך מהמסד ועד הטפחות.

בחודש ניסן תשס"ה בצעד נועז ומתוך מסירות נפש מופלאה, נרכש שטח אדיר ממדים שמפרש על שטח של 8 דונמים, ברחוב עזרא פינת רחוב שלמה המלך בבני ברק, ע"י העסקנים לבית ויז'ניץ, ובעמל מפרך הוסב אט אט לייעודו החדש בית המדרש הזמני 'מרכז חסידי ויז'ניץ'.

הרבי סיפר כי במשך השנים הוקמו בתי תורה ותפילה, מוסדות חינוך תלמודי תורה כוללים וישיבות, וכל זאת מתמצית לבם של האברכים ונדיבי העם, בתנאים לא תנאים, במבניים ניידים, תחת תקרות אזבסט ופלסטיק, בבניה מאולתרת – אך מעל הכול, באהבה בוערת, מתנהלים בבית המדרש הזמני לתפארה שבתות מאירות, תפילות נלהבות, חיי תורה ויראה באמת ובטהרה.

אלפי אנשים נשים וטף מצטופפים בהיכל בית המדרש ובעזרת הנשים, ולב כולם מייחל להיות חלק מן התפילות היוקדות, להזין את נשמתם בשולחנות הטהורים, בזמירות שירות ותשבחות לא-ל חי, בשבתות ומועדים.

קהל החסידים אמש בשיחה. צילום: יהושע פרוכטר

"אבל – המציאות היא כבר בלתי נתפסת ובלתי אפשרית. כבר מוצו כל הפתרונות הארעיים, כל האלטרנטיבות. המקום צר מהכיל את קהל הקודש הצובאים על דלתי בתי המדרש", זעק הרבי מנהמת ליבו.

"כל אלו מאלצים אותי לצאת לדרך, להתחיל לבנות את המרכז העולמי אשר עליו יתנוסס שמו הטהור של אבי בעל הישועות משה זי"ע, האדמו"ר הדגיש את אי נעימותו לפנות שוב אל בני קהילתו, אבל כאשר עומדים בשיאו של הקמת הממלכה מוותרים ומצמצמים גם על הצרכים הגשמיים".

בשיאו של המעמד קרא הרבי לקבוצת ילדים שנכחה במקום ואמר להם: "אני יודע כי אולי יהיה קצת קשה בשנים הבאות, אבל כאשר ייבנה הבית תוכלו להצביע בידיכם הנה הבית הגדול שלי הוא".

ע"פ התכנון אמר הרבי, כי כבר בחודש ניסן הקרוב יחלו העבודות פינו השטח ותוך כמה חודשים יעלה הטרקטור הראשון על השטח הענק לתפארת מלכות בית ויז'ניץ, הרבי הכריז על סכום אסטרונומי של 250 מיליון שקל לו יזדקקו לטובת המטרה, כאשר את החלק הראשון צריך עד ר"ח ניסן בשביל שיוכלו להתחיל לעבוד.

הרבי הכריז כי מינה את יזם הנדל"ן שלמה ברונר וכן את שלמה קרלנשטיין מנהל ישיבת חברון למנהלי הפרויקט.

בין הדברים הכריז הרבי על שבת מיוחדת שיקיים יחד עם הנגידים שיתרמו מיליון ש"ח ומעלה בעיירת ויז'ניצא בשבת ראש חודש ניסן.

העסקים מספרים כי מיד אחרי השיחה נכנסו קבוצת נגידים והרימו מיד תרומה אישית של מיליון שקל, בהמשך הימים ירימו כלל חסידי ויז'ניץ את תרומתם הנדיבה למען בבת עינו של הרבי מויז'ניץ.

הרבי מויז'ניץ אמש בכינוס. צילום: יהושע פרוכטר

הרבי מויז'ניץ מרכז חסידי ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד