כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כך פעלה השיטה

התחזו והונו חברות: שני ישראלים הוסגרו לצרפת

ישראל הסגירה היום לצרפת את פבריס בניני ויאן זואגי, אזרחי ישראל וצרפת, לאחר שהממשלה הצרפתית ביקשה את הסגרתם כדי שיעמדו לדין באשמת ביצוע עבירות הונאה וניסיונות הונאה נגד חברות במדינה

התחזו והונו חברות: שני ישראלים הוסגרו לצרפת
אילוסטרציה צילום: unsplash

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הודיעה הערב (שלישי) כי פבריס בניני ויאן זואגי, אזרחי ישראל וצרפת, הוסגרו היום מישראל לצרפת, לאחר שבצרפת הוצא צו למעצרם, ולאחר שממשלת צרפת ביקשה את הסגרתם כדי שיעמדו שם לדין באשמת ביצוע עבירות הונאה וניסיונות הונאה בחבורה מאורגנת.

לפי הפרקליטות, במהלך 2020-2019, וביתר שאת עם פרוץ משבר הקורונה במרץ 2020, ביצעו השניים מעשי מרמה נגד חברות צרפתיות במטרה לקבל מהן במרמה סכומי כסף גדולים לחשבונות בנק ברחבי אירופה.

השניים התקשרו מישראל לאנשי כספים של חברות אלה, התחזו לבעל תפקיד בכיר בחברה והורו להם להעביר בדחיפות סכומי כסף גדולים לחשבונות בנק במזרח אירופה, בטענה שההעברה נחוצה לשם ביצוע עסקאות סודיות.

לבד מכך, הונו השניים גם אנשים פרטיים, שאותם פיתו להשקיע את כספם בפרויקטים כוזבים של מחקר רפואי, זהב ועסקי נדל"ן באירופה. בעקבות השיחות הועברו כספים במרמה, כאמור.

במסגרת חקירת התיק, התקיים שיתוף פעולה בין משטרות צרפת וישראל, אשר הביא לבסוף למעצרם של בניני וזואגי ברעננה – מעצר שבוצע מיד לאחר סיומן של שיחות טלפון עם נציגי שתי חברות צרפתיות מרומות.

ברשותם של השניים נמצאו ראיות ומסמכים מפלילים, שבחלקם תועדו העברות הכספים. עתירה להכרזתם של השניים בני הסגרה לצרפת הוגשה ביוני 2020. ביולי 2021 קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את העתירה ובאוקטובר 2021 נמחק לבקשתם של המבוקשים ערעור שהגישו על החלטה זו. בהמשך חתם שר המשפטים על צווי ההסגרה, והיום, כאמור, הוסגרו בניני וזואגי לצרפת.

תיק ההסגרה טופל ע"י עו"ד תם וינד מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בשיתוף משטרת ישראל - חוליית אינטרפול במדור לתיאום מבצעי (חו"ל) ויאל"כ.

הסגרה צרפת הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד