י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סוס טרויאני

דיווח: סין מסתירה טילים בתוך ספינות אזרחיות תמימות

חשש כי סין מסתירה טילים במכולות משלוח תמימות עבור תוכנית בסגנון סוס טרויאני שיאפשר לה לצאת לתקיפה בכל מקום בעולם בכל רגע נתון

דיווח: סין מסתירה טילים בתוך ספינות אזרחיות תמימות
אילוסטרציה צילום: pexels

סין פיתחה בחשאי טילים בסגנון 'סוס טרויאני' החבויים במכולות משלוח תמימות, אותם ניתן לשחרר בנמלי האויב, כך מזהירים מומחים. אנליסטים צבאיים מאמינים שצי ספינות המשא וכלי הדייג העצום של המדינה יכול להפוך לספינות מלחמה באמצעות טילי המכולה החשאיים.

במסווה של מכולות משלוח רגילות, ניתן להגניב אותם על הסיפון של כלי שיט כדי להשתלב בצורה חלקה עם מאות המכולות על הסיפון. המספר העצום של ספינות מכולות בעולם מקשה על הזיהוי שלהן מאשר ספינות מלחמה במקרה של מלחמה. כמו ה'סוס הטרויאני' הטילים יוברחו ליד נמל אויב על כלי שיט אזרחי, ואז ישוחררו בהתקפת פתע.

ריק פישר, עמית בכיר בענייני צבא אסיה במרכז הבינלאומי להערכה ואסטרטגיה, אמר לעיתון The Sun "בעוד שסינים לא אישרו רשמית שיש להם את הטילים - סביר להניח שיש להם אותם". ממרכז סטוקטון למשפט בינלאומי נמסר, כי הנשק עלול להפר את חוקי הצי.

קפטן הצי האמריקאי בדימוס ג'ים פאנל, ראש המודיעין לשעבר של צי האוקיינוס ​​השקט, אמר בעבר כי טיל נגד ספינות מכולות יוסיף איום משמעותי לצי האמריקני. דגם של הטילים הופיע לראשונה ביריד נשק בשנת 2016 ומאז היו השערות שהם עשויים להיות כעת בשירות עם הכוחות המזוינים של סין.

פישר מאמין שהנשק מתאים לאסטרטגיה הצבאית של בייג'ין וככל הנראה ישמש כיכולת התקפית נגד אויביהם, ועלול להיות מוברח לנמלים זרים בכל מקום בעולם. פישר אמר כי ניתן להבריח משגרי טילים במכולות דרך נמלים או דרך נמלי כניסה בכבישים מהירים. לאחר מכן ניתן היה לאחסן אותם במשך שנים בבניין בטווח של בסיסי צבא ארה"ב, ולהוציא אותם בעת הצורך לפעולות צבאיות.

סין פיתוח טילים ספינת טילים ספינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד