י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תנאי העסקה ירודים

שלושת הרופאים האחרונים התפטרו בבת אחת מהאזור היהודי

שלושת הרופאים האחרונים במחלקה הכירורגית של בית החולים האזורי בבירוביג'ן, התפטרו בבת אחת | הממשלה הבטיחה להביא רופאים לאזור היהודי באמצעות תמריצים שונים, לרבות מתן דיור ובונוס כספי גדול

שלושת הרופאים האחרונים התפטרו בבת אחת מהאזור היהודי
אילוסטרציה צילום: pexels

שלושת רופאי המחלקה הכירורגית של בית החולים האזורי בבירוביג'ן התפטרו, וכך המחלקה נשארה ללא מנתחים. כך הודיע מושל האזור האוטונומי היהודי, רוסטיסלב גולדשטיין, שלושה מומחים הגישו בקשה להתפטר בבת אחת, סיפר מקור אחר מבית החולים לסוכנות הידיעות הרוסית EAOMedia.

ראש המחלקה התפטר עקב שינוי מקום מגורים. רופא אחר הגיע לשנת הפרישה, אך עדיין יכול היה להמשיך לעבוד. כרגע אין מידע מהימן לגבי הסיבות לעזיבת המנתח השלישי, אך המצב לא נראה טוב, אין מנתח פעיל אחד שעובד באופן קבוע. אלא המחלקה משאילה מנתחים ממחלקות אחרות.

הרופאים עצמם טענו, כי הכל עניין של תנאי עבודה. לטענת צוות בית החולים, הם נאלצו לפרוש עקב עומס עבודה גדול, חוסר בכוח אדם ואבטחה חומרית וטכנית לקויה. בנוסף, המצב הקשה ממילא הוחמר בעקבות המעבר לאזור אחר של אחד המנתחים.

לטענת תושבי המחוז היהודי האוטונומי שהוקם ב-1928, אז החלו ראשוני היהודים להגיע לעיר. "המצב הנוכחי מאיים ישירות על חייהם ובריאותם של החולים. יש הרבה שאלות ללא מענה. מה עושים עם ניתוחים מתוכננים? האם יוכלו לבצע ניתוח חירום במחלקה במידת הצורך? כמה זמן הם יחזיקו מעמד כאן בהחלפות נקודתיות אם הם לא יכולים למלא במהירות את חורי כוח האדם שנוצרו פתאום?".

במקום ישנם כ-1500 יהודים, הממשלה הבטיחה להביא רופאים בעלי התמחויות שונות לאזור האוטונומי היהודי באמצעות תמריצים שונים, לרבות מתן דיור ובונוס כספי גדול.

רופאים פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד