ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הפלישה לאוקראינה

ביידן איים על פוטין: סנקציות כלכליות קשות

נשיאי ארה"ב ורוסיה שוחחו אמש מספר שעות, בפגישה וירטואלית שהתקיימה ביניהם, בעוד כל אחד מהם ישוב בלשכתו, ולפחות אחד מהם, הנשיא האמריקאי, היה מוקף בסוללה של יועצים וגנרלים

ביידן איים על פוטין: סנקציות כלכליות קשות
ולדימיר פוטין וג'ו ביידן צילום: דוברות הקרמלין

אתמול התקיימה שיחה וירטואלית בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כשברקע המתיחות הכבדה בגבול אוקראינה ורוסיה, לאחר שפוטין שינע אל הגבול כמאה אלף חיילים, לקראת מה שנראה כמו פלישה מתוכננת של רוסיה לשטחי אוקראינה, בכמה וכמה מוקדים בו זמנית.

אוקראינה השליכה את יהבה על עוצמתה של ארה"ב ומבינה היטב שלה עצמה אין שום יכולת להתמודד מול עוצמתה הצבאית של רוסיה. האמריקאים העבירו עד כה מסרים מעורפלים, שכללו בעיקר הבעת דאגה אל מול מצבה העגום של אוקראינה, בשעה שרוסיה נערכת לפלוש אליה ולנגוס משטחיה חלקים נרחבים.

באוקראינה קיוו מאוד שנשיא ארה"ב יתעשת וישמיע איום חריף מאוד נגד רוסיה, כולל אזהרה שלא יהסס לנקוט בפעולה צבאית כדי להגן על אוקראינה מפני התוקפנות הרוסית. פקידים אמריקאים גם אמרו אתמול לכלי התקשורת שביידן מתכוון לשוחח עם פוטין ולומר לו שהוא יפעיל את ברית נאט"ו לפעולת תגובה אם רוסיה תפלוש לשטחי אוקראינה.

בפועל, השיחה בין שני המנהיגים נפתחה בטון מחויך ובהצהרה של ביידן שהוא ישמח לפגוש את פוטין בפעם הבאה פנים אל פנים, ולא בשיחה וירטואלית כמו זאת שקיים אתמול וגם בפעם הקודמת בה שוחחו השניים.

לאחר שעות אחדות פרסם הבית הלבן הודעה רשמית עם סיומה של השיחה בין שני הנשיאים, ובה נאמר כי הנשיא ביידן הביע דאגה מול ההתעצמות של כוחות רוסיה על גבולות אוקראינה. ביידן הוסיף כי פלישה רוסית לאוקראינה תגבה מחירים כלכליים ואחרים מרוסיה, ואף הגדיל לעשות כשאיים שהמחיר הכלכלי יהיה גבוה מאוד. פרשנים אמריקאים הוסיפו שביידן איים למוטט את הבנקים הרוסיים על ידי סנקציות חריפות מאוד, וכן שבכוונתו להפעיל לחץ על מדינות אירופה, ובראשן גרמניה, כדי שיעצרו את פרויקט צינור הגז החשוב לרוסיה, אם זו תפלוש לשטחי אוקראינה.

בגרמניה צפויה לקום היום ממשלה חדשה, ועוד לפני הקמתה, כבר החל ביידן להפעיל לחץ על הקנצלר העתידי אולף שולץ, שיתחייב בעניין. שולץ עצמו אמר אתמול שגרמניה לא יכולה להרשות פלישה רוסית לשטחי אוקראינה, אבל לא נקט באיומים ברורים מה תהיה תגובתה של גרמניה אם רוסיה אכן תעשה זאת.

ג'ו ביידן ולדימיר פוטין אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד