י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עם ציפיות נמוכות

סבב שביעי: מחר יחודשו שיחות הגרעין בווינה

סבב שביעי של שיחות הגרעין בין איראן והמעצמות ייפתח מחר בווינה, לאחר שהסבב הקודם הסתיים בימים האחרונים בלי תוצאה ברורה. העובדה שבין הסבבים יש הפסקה של מספר ימים בודדים, עשויה ללמד על כך שהצדדים כן השיגו התקדמות כלשהי במהלך הדיונים בסבב הקודם, אך פרשנים רבים באירופה כתבו כי "השיחות סרק עם ציפיות נמוכות"

סבב שביעי: מחר יחודשו שיחות הגרעין בווינה
ארה"ב איראן ואירופה צילום: Pixabay

מחר ייפתחו שיחות הגרעין בין איראן והמערב, נציג רוסיה בשיחות אמר לאחר סיומו של סבב השיחות השישי כי הדרישות של איראן לא מוגזמות, ולדעתו יש סיכוי סביר שייחתם הסכם בקרוב. לעומת זאת, דיפלומטים מערביים טענו בתוקף שאיראן דורשת דרישות לא הגיוניות בעליל, ואם היא לא תסכים לרדת מהסולם עליו טיפסה ולהתקפל מרוב הדרישות שלה, לא צפוי להיחתם הסכם בין הצדדים.

פרשנים רבים באירופה כתבו בימים האחרונים כי הם לא רואים שהשיחות יביאו תוצאות טובות, "איראן בכלל לא מדברת ישירות עם ארה"ב, אלא רק דרך מתווכים, זה לא מראה על רצון טוב, מצד איראן", הפרשנים כתבו כי "הציפיות נמוכות", וכמה מהם כינו את השיחות "שיחות סרק".

מנגד, גובר גם הלחץ המדיני על איראן והאיומים לנקיטה בפעולה צבאית הולכים ומתגברים. יתכן שגם הפיצוץ שאירע השבוע במתקן הגרעין בנתנאז, ושאיראן טוענת שמקורו בניסוי יזום מראש של ההגנה האווירית באזור, גרם לה להבין שאולי ארה"ב וישראל מתכוונות לממש את האיומים ולצאת למתקפה צבאית משמעותית ואפקטיבית נגדה אם תדבק בעקשנותה.

איראן ארצות הברית הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד