י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הונאה ברשת

המשטרה מזהירה: נוכלים מתחזים לדואר ישראל

משטרת ישראל מזהירה את הציבור מפני מתקפה נרחבת של הודעות שמתחזות לדואר ישראל ומבקשות מהקורבן להכניס פרטים אישיים במטרה לגנוב את פרטי האשראי

המשטרה מזהירה: נוכלים מתחזים לדואר ישראל
אילוסטרציה צילום: pexels

לא מעט אזרחים נתקלו בימים האחרונים בהודעת SMS שנשלחה אליהם על ידי נוכלים המתחזים לדואר ישראל.

בימים אלה מתרחשת מתקפה נרחבת של הונאות דיוג באמצעות מסרונים - הודעות SMS, המתחזות לדואר ישראל. מטרת פעולת ההתחזות: להשיג פרטי אשראי ולגנוב כספים.

משטרת ישראל פירסמה אמש הודעה, בה מבקשת להזהיר את הציבור מפני ההונאה שמתבצעת ע"י שליחת הודעות מתחזות ובה בקשה להכניס פרטים אישיים, כשמטרת פעולת ההתחזות היא להשיג במרמה את פרטי האשראי ולגנוב דרכה כספים.

שיטת ההונאה המתוחכמת מתבצעת כך שהחשודים משתמשים במספר והשם הלגיטימיים של שירותי דואר ישראל, ולקוח שקיבל בעבר הודעות אותנטיות מדואר ישראל - יקבל את הודעת הדיוג (פישינג), מאותו השולח (Israel Post).

הודעת האזהרה מהמשטרה

להודעות מצורף קישור זדוני בו מתבקש הקורבן להזין את פרטי האשראי שלו באתר המתחזה לדואר ישראל. זאת לטובת תשלום לכאורה עבור עמלת מכס. נדגיש, כי לרוב, החשודים מסירים את האתר המתחזה מהרשת תוך ימים ספורים (על כן, יתכן כי הקישור שקיבלתם יהפוך לבלתי שמיש תוך זמן קצר). עם זאת, החשודים מחליפים את הקישור בקלות לכתובת אחרת, וניסיונות ההונאה נמשכים.

המשטרה ממליצה לנקוט במשנה זהירות לאחר קבלת מסרון ובו בקשה להזנת פרטים רגישים. מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של דואר ישראל, ולבדוק באזור האישי את פרטי החבילה שקיבלתם, ואת תשלום המכס הנדרש.

משטרת ישראל ממשיכה לפעול בכל עת למניעת הונאות ברשת, ובכלל זה הסרת אתרים זדוניים. במידה ונפלתם קורבן להונאת דיוג או לכל עבירה פלילית אחרת, ניתן להגיש תלונה מקוונת באתר.

 

 

 

הונאה משטרת ישראל דואר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד