י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המאבק על הכותל

מרכז ליב"ה נועדו עם נציג הנשיא: "אין מקום לפשרה על הכותל"

הנשיא הרצוג מנסה בתקופה האחרונה להביא לרגיעה בכל הקשור ל'מתווה הכותל' ולהכרה בזרמים הרפורמים | כחלק מניסיונות התיווך נפגשו ראשי ארגון ליב"ה המנהלים את המאבק עם נציגו של הנשיא, אייל שוויקי | בפגישה הבהירו את עמדתם הנחרצת של  גדולי ישראל והיהדות התורנית בארץ ובעולם 

מרכז ליב"ה נועדו עם נציג הנשיא: "אין מקום לפשרה על הכותל"
הכותל המערבי צילום: יונתן זינדל\פלאש 90

במסגרת שיחות שמנהלים בבית הנשיא במטרה להביא לרגיעה במאבק על הכותל, נפגשו בימים האחרונים נציגים מטעמו של הנשיא עם ראשי ארגון ליב"ה המנהלים את המאבק על קדושת הכותל, זאת בהמשך לפגישה של נשיא המדינה יצחק הרצוג עם ראשי ארגוני הרפורמים בשבוע שעבר, שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

את נשיא המדינה ייצג בפגישה מנכ"ל בית הנשיא אייל שוויקי. ראשי ליב״ה הבהירו את עמדתם הנחרצת של גדולי ישראל מכל החוגים והעדות נגד קיום כל פשרה עם הרפורמים ונגד חלוקת הכותל המערבי והענקת חלקים ממנו לזרמים האנטי אורתודוקסים.

מנכ"ל ליב"ה אורן הניג ביקש להבהיר נחרצות לנשיא המדינה הרצוג כי "לא תהיה היתכנות לפשרה בסוגיית הכותל ומחובתו של הנשיא לשמר את הסטטוס קוו במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ולא לגרום לחילולו של שריד בית מקדשינו והפיכתו ל'טמפל' רפורמי", אמר. 

בנוסף, סירב הניג להצעה להיפגש עם נציגי הרפורמים ואמר כי זו היא עמדתם הנחרצת של גדולי ישראל שהורו על כך שאין לשאת ולתת בשום צורה עם הזרמים שהוגדרו על ידי גדולי ישראל כ"מחריבי היהדות והמסורת". 

הניג סיפר במפגש עם מנכ"ל בית הנשיא, על הכוונה לקיים הפגנת ענק בהשתתפות למעלה ממיליון ישראלים, חילונים, מסורתיים, דתל"ים וחרדים, כנגד כוונת ממשלת ישראל לאשר את מתווה הכותל ולהעניק הכרה רשמית לרפורמים ולקונסרבטיבים.

כותל רפורמי ליב"ה יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד