י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"צריך לעזוב את העבודה"

רב מרכז העיר: "הבוסים והבוסיות שמקשים על העובדים יתנו את הדין"

תלונות של אברכים, שנשותיהם הצדקניות עובדות בכל מיני משרדים ומקומות ציבוריים, באו לשאול את הגרי"א דינר על כך שנשותיהם רוצות לעזוב את העבודה בגלל שהבוס או הבוסית שלהם מאוד מקשה עליהם | כל הפרטים

רב מרכז העיר: "הבוסים והבוסיות שמקשים על העובדים יתנו את הדין"
הגרי"א דינר צילום: דוד קשת

רב מרכז העיר בני ברק, הגאון רבי יהודה אריה דינר, עצר הבוקר (רביעי) בפתח שיעורו היומי למאות המשתתפים דרך הטלפון ופתח בכאב ואמר כי המקשים על עובדיהם יתנו על כך את הדין - וכי הן צריכות לעזוב את העבודה.

הרב דינר פתח את הדברים ואמר שלאחרונה מונחות לפתחו תלונות רבות מצד אברכים שנשותיהם הצדקניות עובדות בכל מיני משרדים ומקומות ציבוריים, והם באים לשאול את דעתו, כיוון שנשותיהם רוצות לעזוב את העבודה בגלל שהבוס או הבוסית שלהם מאוד מקשה עליהם, צועק עליהם ומעיר להם לעיתים תכופות. מה שגורם לאותן נשים צדקניות להגיע הביתה שבורות ורצוצות נפשית, וכי הדבר חוזר על עצמו כל הזמן, והם באים לשאול האם נשותיהם צריכים לעזוב את העבודה בגלל זה.

הגרי"א דינר המשיך ואמר כי זה ברור שאם יש בוסית שמקשה, זו לא מחובת ההשתדלות להיות תחת בוסית כזאת, "צריכים להעיף את הבוס הזה" ותקף: "הבוסים האלו עתידים ליתן את הדין".

כן סיפר כי "ידוע בשם החזו"א שיש בכך איסור 'לא תרדה בו בפרך', יש לאו שאסור להקשות על אדם בעבודתו, וחוץ מהאיסור שהם עושים יש גם 'בין אדם לחברו', שהם ממררים את החיים שלהם, מספיק המסירות נפש של נשים צדקניות שיוצאות לעבודה כדי להחזיק את הבעל שישב וילמד גם להקשות עליהם? צריך לכבד אותם, ולהקל עליהם כמה שיותר, ולתת להם את ההרגשה הטובה".

"רבותי צריכים לומר את זה לכל המעבידים לא משנה אם זה בוס או בוסית", אמר הגרי"א, "הם צריכים לדעת ש'לא תרדה בו בפרך' והוא עתיד ליתן את הדין על כל זה, וחייבים לעמוד על הדברים האלו, לא סתם לבזבז כסף ולבזבז זמן, אבל הכל ברוח טובה ונעימה, בלי לחץ רבותי חבל למעבידים האלו. אותם שיעברו איסורים הם גורמים וממררים את חייהם של העובדים והעובדות זה לא פשוט ממילא גם בבית גם כן כבר אין מצב רוח, והכל על חשבונם".

את דבריו סיים: "השם יעזור שיהיה רק הפוך שאישה שמוסרת נפש לצאת לעבודה שתחזור הביתה בשמחה. גם שזכתה להביא פרנסה וגם שעבדה עבודה טובה, וכך נעשה מצב רוח טוב בבית, וממילא גם הבעל ילמד יותר טוב, וכל זה מתייחס למעביד".

הרב יהודה אריה דינר יחסי עובד מעביד נשים חרדיות נשים חרדיות עובדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד