י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החברה מגיבה

התרסקות צרפתית: ציון 0 במבחן הריסוק של רנו

ציון מביך של אפס כוכבים לרנו זואי - מכונית הסופר מיני החשמלית שנכשלה בענק במבחן הריסוק. מותג נוסף של חברת רנו - דאצ'יה ספרינג כשל אף הוא כשזכה בכוכב אחד בודד

התרסקות צרפתית: ציון 0 במבחן הריסוק של רנו
אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

0 כוכבים: רנו זואי, הרכב הסופר-מיני חשמלית ותיקה, היא מכונית שלישית בלבד בהיסטוריה של ארגון הבטיחות הבכיר Euro NCAP שמסיימת במבחני הריסוק עם ציון של אפס כוכבי בטיחות.

ב- EuroNCAP הארגון שמבצע את מבחני הריסוק מציינים כי הדור החדש של הרכבים החשמליים הצרפתים הולך לאחור מבחינה בטיחותית. אחת הסיבות מכיוון שכריות האוויר הצידיות במושבים הקדמיים שאמורות להגן על ראש הנהג והנוסע, הוחלפו בכרית אוויר המגנה על בית החזה בלבד עובדה שמשפיעה באופן דרמטי על מבחני הריסוק.

הציונים המפורטים של רנו זואי -בהגנה על נוסעים קיבלה הסופר מיני החשמלית רק 43% (למבוגרים) ו-52% (לילדים). ההגנה על הולכי רגל הוערכה ב-41% בלבד בעוד היעדר מערכות בטיחות אקטיביות שמסייעות למניעת תאונה זכו לציון של 14% בלבד. 

מותג חשמלי נוסף הנמצא בבעלות רנו, הוא דאצ'יה ספרינג, שנחשב לחשמלי הראשון של המותג הרומני שהציג נתונים שיווקיים מרשימים מאד בשנים האחרונות, קרס אף הוא במבחן הריסוק אותו סיים עם כוכב אחד בלבד - מתוך חמישה אפשריים. לדברי ארגון הבטיחות, רמת ההגנה שמעניק הרכב הקטן בעייתית, ובמקרה של תאונה חזיתית יש סיכון גבוה לפציעות מסכנות חיים עם פגיעות אפשריות בחזה הנהג וראש הנוסעים מאחור. במקרה של פגיעות צד ההגנה על חזה הנוסעים נמוכה מדי (49% למבוגרים, 56% לילדים). לכך יש להוסיף מערכת בטיחות אקטיבית בודדה (בלימה אוטונומית) שאינה מזהה הולכי רגל ולכן הציון שקיבלה הוא 32%. בסעיף הגנה על הולכי רגל הציון סביר (39%).

מייקל ואן רנטינגן מזכ"ל האירגון תוקף - "לא רק ששתי המכוניות החשמליות (הזואי והספרינג) לא מציעות מערכות בטיחות אקטיבית ברמה ראויה, גם מבחינת ההגנה הפסיבית על נוסעים במקרה של תאונה הציון גרוע יותר מכל מכונית שבדקנו במשך שנים רבות. זו ציניות לשמה להציע ללקוחות מכונית נקייה מזיהום במחיר נגיש, אך להסתיר את הסיכון הגבוה לפציעות חמורות במקרה של תאונה".

עוד הוסיף רנטיגן "צריך לזכור ש"רנו" הייתה בעבר שם נרדף לבטיחות, אבל התוצאות של המבחן האחרון מוכיחות כי רמת הבטיחות הפכה לפחות חשובה עבור המותג הצרפתי שנמצא בשלב המעבר ההכרחי לחשמל". לסיום בחר רנטיגן לעקוץ את ענקית הרכב הצרפתית ואמר כי "רק לפני כמה חודשים הצהירה דאצ'יה כי היא מנסה ללא הרף לשפר את רמת בטיחות הנוסעים. אבל לאור התוצאות העכשווית נראה שנכשלו.

חברת רנו פרסמה תגובה וטענה: "אנו לוקחים לתשומת ליבנו את התוצאות שפורסמו על-ידי Euro NCAP. זואי אי-טק אלקטריק הוא רכב בטוח, שעומד בכל תקני הבטיחות הרגולטוריים. הסטנדרטים שמתפתחים כל הזמן והופכים מחמירים יותר בכל התחומים, במיוחד בבטיחות. זואי הושקה ב-2013 וקיבלה חמישה כוכבים על ידי Euro NCAP באותה תקופה. פרוטוקול EuroNCAP עבר מאז 2013 חמישה שינויים. עם אותו מרכב, דגם יכול לאבד עד שני כוכבים בכל שינוי פרוטוקול".

 

 

רנו בטיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד