י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי היה מאמין

חפץ שמע: "לפיד עשה ברית עם ביבי"

איש העסקים ארנון מילצ'ן אמר ב-2009 לניר חפץ, אז דוברו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, כי ארגן פגישה בין נתניהו ללפיד, ובו השניים רקמו תכנית להקמת מפלגת מרכז, שתיקח בוחרים ממפלגת 'קדימה' ואז תחבור ל'ליכוד'

חפץ שמע: "לפיד עשה ברית עם ביבי"
נתניהו ולפיד במליאה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בנימין נתניהו ויאיר לפיד, שכיום נחשבים ליריבים קשים, כרתו ביניהם בעבר ברית אינטרסים ותכננו לרוץ יחד. כך על פי ציטוטים שפורסמו ב'הארץ' מפי איש העסקים ארנון מילצ'ן, מי שנחשב מיודד לשני האישים הפוליטיים.

על פי הדיווח, מילצ'ן שוחח ב-2009 עם ניר חפץ, שהיה אז דוברו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, וכיום עד מדינה בתיקי האלפים, על מגעים בין נתניהו ללפיד ועל ברית שנרקמה בניהם.

באותה תקופה, היו שמועות כי לפיד, אז מגיש 'אולפן שישי' ב'ערוץ 2', מתכוון להצטרף לפוליטיקה, ולהמשיך את מורשת אביו, טומי ז"ל, שהיה יו"ר מפלגת 'שינוי'. לפיד נאלץ אז להכחיש את הדיווחים באומרו: "איני מקיים שום קשר עם גוף פוליטי, ישן או חדש, ובוודאי שאיני פעיל בשירותו של גוף כזה".

אך בשיחה בין מילצ'ן לחפץ, נראה כי לפיד עסק גם עסק בפוליטיקה. "תגיד, בסוף עשית פגישה בין יאיר לפיד לביבי?" שאל דוברו של ראש הממשלה את איש העסקים. מילצ'ן נבהל וענה: "זה לא לטלפון"), אבל חפץ התעקש: "אתה סיפרת לי שאתה תיקח אותם שם לבית ינאי אצלך שיישבו". אז ענה לו מילצ'ן: "כן, הם נפגשו".

"ו? היה טוב?" תהה חפץ, ומילצ'ן השיב: "כן. תשמע, יאיר הולך להקים מפלגה, כשיתקרבו הבחירות, ו… הוא עשה ברית עם ביבי". בהמשך תיאר את התוכנית שנרקמה בביתו: לפיד יקים מפלגת מרכז חדשה, ימשוך בוחרים מקדימה בראשות ציפי לבני ואז יחבור לממשלה בראשות נתניהו. "הם יפצלו את קדימה לגמרי", אמר חפץ, ומילצ'ן הגיב: "ירסקו את קדימה, בדיוק".

אומנם בסופו של דבר, כידוע, נתניהו ולפיד לא התאחדו, אך התחזית של מילצ'ן התממשה ברובה - לפיד הקים מפלגת מרכז בשם 'יש עתיד', ו'קדימה', שהייתה לאחר בחירות 2009 המפלגה הגדולה ביותר, התרסקה והגיעה לשני מנדטים, בזמן שאחוז החסימה עוד היה נמוך.

מלשכתו של לפיד נמסר בתגובה לדיווח ב'הארץ': "מדובר בקשקוש לא נכון שלא דובר ולא קרה". ממפלגת הליכוד נמסר: "אין תגובה".

ארנון מילצ'ן יאיר לפיד בנימין נתניהו קדימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד