י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשש מפני ה'אומיקרון'

החל ממחר: נוהל הבידוד למחלימים משתנה

חשש כי בשל החשד כי הווריאנט הדרום אפריקני מדבק לתקופה ארוכה יותר לעומת ווריאנטים אחרים, החליטו במשרד הבריאות להאריך את נוהל בידוד המאומתים בווריאנט, גם כאלה שהחלימו | הנוהל ייושם החל ממחר

החל ממחר: נוהל הבידוד למחלימים משתנה
מתחם בדיקה לגילוי קורונה צילום: גילי יערי, פלאש 90

בשל החשש כי מאומתי הווריאנט הדרום אפריקני 'אומיקרון' מדבקים לתקופה ארוכה - מודיעים היום (רביעי) במשרד הבריאות על שינוי הנהלים.

החל ממחר - 9/12/21, מאומת אשר זוהה כחולה בווריאנט האומיקרון, ישהה בבידוד במשך 14 יום ממועד ביצוע הבדיקה החיובית הראשונה - בניגוד ל-10 ימי בידוד הנהוגים בווארינטים אחרים - ויקבל אישור החלמה רק בתנאי שב-3 הימים האחרונים של תקופה זו, לא הופיעו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

כאמור, שינוי הנוהל מגיע לאור החשד שמאומתים לווריאנט האומיקרון עלולים להיות מדבקים לתקופה ארוכה יותר מזאת שנצפתה במקרים של וריאנטים אחרים.

עוד נקבע, כי אדם, שהוגדר בחשד גבוה כחולה בווריאנט האומיקרון - נכון לעדכון האחרון של משרד הבריאות ישנם כ-21 בני אדם כאלה - במידה ולא התקבלו תוצאות ריצוף עד לסיום תקופת החלמה של 10 ימים, יוגדר כמחלים באישור הרופא המחוזי.

בתוך כך דווח הערב ב'כאן 11' כי בכירי משרד הבריאות מוטרדים מהעלייה בנתוני התחלואה בימים האחרונים וחוששים מהתפרצות נוספת. להערכתם ייתכן שהעלייה משקפת את אירועי החנוכה שהתקיימו במתכונת המונית כמעט ללא הגבלות.

בנוסף, מנתוני אגף האפידמיולוגיה של משרד הבריאות, עולה כי בקרב 21 הנדבקים בזן אומיקרון בארץ - מופיעים יותר סימפטומים אצל מי שלא חוסנו. מודיעין, תל אביב ורמת גן מובילות את רשימת היישובים בהם יש יותר חולים מאומתים החשודים בזן החדש.

אומיקרון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד