י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מגיב במתקפה

מו"ל 'הארץ' תוקף את שיקלי: "אנטי ציונות"

חבר הכנסת עמיחי שיקלי פרסם לפני כשבוע טור בעיתון 'הארץ', שבו תקף את מחנה השמאל. מו"ל העיתון, עמוס שוקן, מגיב לו כעת: "אנשים כשיקלי חושבים שהם ציונים, אבל כשהם תומכים ומקיימים משטר אפרטהייד, הם אנטי ציונים"

מו"ל 'הארץ' תוקף את שיקלי: "אנטי ציונות"
עמוס שוקן/עמיחי שיקלי צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

עימות בין מו"ל עיתון 'הארץ', עמוס שוקן, לבין חבר הכנסת עמיחי שיקלי לאחר שהאחרון פרסם טור באתר 'הארץ', שבו תקף את מחנה השמאל וטען שצדקת הדרך בציונות התערערה להם.

"גם בעלי דמיון מפותח יתקשו לדמיין רעות שכזו בין חברי מפלגת העבודה של לפני עשור או שניים, לחברי בל"ד הלאומנית הפלסטינית. משהו קרה לשמאל הציוני", כתב.

בתגובה, מפרסם היום מו"ל העיתון טור, שבו הוא משיב לטענות של שיקלי: "בניגוד לדבריו של עמיחי שיקלי, אמונתי בצדקת דרכה של הציונות לא התערערה כלל".

"מי שעיוותו את משמעותה של הציונות לבלי הכר, לדעתי, הם אנשים כשיקלי שזנחו את אחד משני הערכים הבסיסיים של המדינה והם באים בטענות למי שהמשיך לדבוק בציונות האמיתית, כהגדרתה ההיסטורית".

הוא ממשיך ותוקף: "אנשים כשיקלי חושבים שהם ציונים, אבל כשהם תומכים ומקיימים משטר אפרטהייד, הם אנטי ציונים. פרי הציונות, מדינת ישראל, אינה מדינה יהודית ודמוקרטית, אלא הפכה למדינת אפרטהייד, חד וחלק. אפשר לומר על זה כל מיני דברים, אבל אי אפשר לומר שישראל מממשת את הציונות במדינה יהודית ודמוקרטית", כך שוקן.

עיתון הארץ עמוס שוקן עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד