י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האיום וההתלבטות

בקואליציה לא משיגים את הרוב המובטח להעברת חוק הגיוס

חוק הגיוס נכלל כבר כמה פעמים בסדר יומה של הכנסת, אך הוסר ממנו שוב ושוב. הסיבה; חשש למבוכה פומבית בהיעדר הרוב הנדרש לחקיקתו | שר הביטחון גנץ נועד עם מנסור עבאס בנושא ובמקביל העביר מסר מאיים להנהלת הקואליציה | וגם הגיוס הכללי של דרעי וגפני מהאופוזיציה

בקואליציה לא משיגים את הרוב המובטח להעברת חוק הגיוס
גנץ ועבאס צילום: עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

בשבועות האחרונים היה חוק הגיוס כמה פעמים על סדר יומה של הכנסתה, במטרה להעבירו בקריאה ראשונה, אלא שפעם אחר הפעם נאלצו בקואליציה להסיר את ההצעה מסדר היום, מחשש כי לא יושג הרוב הדרוש להעבירו בכנסת. החשש העיקרי הוא מפני התלבטות של סיעת 'רע"מ', האם לתמוך בחוק שעניינו גיוס לצה"ל או להימנע.

ביום שני השבוע נועד שר הביטחון בני גנץ עם יושב ראש רע"מ מנסור עבאס. בפגישה דנו בתמיכת הסיעה הערבית בחוק הגיוס, שתמיכתם נדרשת כדי לזכות לרוב המיוחל בכנסת, כאשר עבאס טרם השיב כיצד יפעל.

בסיעה הערבית מתלבטים האם לתמוך בהצעה משום המחויבות הקואליציונית, או שמא להימנע או להעניק חופש הצבעה. שיקול נוסף שעומד בפני מנסור עבאס האם ללכת עם המצפון ולמנוע זעם מצד הרחוב החרדי, שסיעה ערבית המתנגדת למדינה תומכת בנושאים שעניינים - גיוס לצבא הגנה 'לישראל'.

עוד בנושא:

צפו בניסיון הפומבי > הלחץ החרדי על רע"מ: תמיכה בחוק הגיוס - סכין בגב החרדים ?

בעקבות הריאיון ל'בחדרי' > החשש של שר הביטחון גנץ: ברע"מ יתקעו את העברת חוק הגיוס ?

ציר רע"מ - חרדים > עבאס ל'בחדרי': "רוצה שת"פ גם בחוק הגיוס - מדברים על זה" ?

סנקציות כלכליות > חוק הגיוס הונח על שולחן הכנסת - היעדים והמספרים נחשפים

עבאס מצידו אומר ל'בחדרי חרדים' כי טרם קיבל הכרעה כיצד לנהוג ועד שיגבש החלטה - ההצבעה מתעכבת, כשגם בג"צ נושף בעורפה של הכנסת וממתינים לראות האם היא תכריע בסוגיה ועד אז היא נמנעת מלהכריע בעתירה המונחת על שולחנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בכירים ב'כחול לבן' הטילו את האחריות לגיוס הרוב להצעה על הנהלת הקואליציה, כלומר על יו"ר הקואליציה עידית סילמן וסגנה ח"כ בועז טופורובסקי וכן השר זאב אלקין, שמשמש כשר המקשר בין הממשלה לכנסת. במפלגה העבירו מסר של איום תקיף לראשי הקואליציה כי הענקת חופש הצבעה לרע"מ בחוק הגיוס עלולה לפרק את הממשלה.

בינתיים, חברי הכנסת יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר 'יהדות התורה' משה גפני, הבטיחו התגייסות מלאה מצד האופוזיציה שתצביע כאחד נגד הצעת החוק לכשתבוא להצבעה. לשם כך, אתמול נועדו דרעי וגפני עם חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי ול'בחדרי חרדים' נודע כי השניים הבטיחו התגייסות מלאה מצד הרשימה המשותפת שתצביע נגד החוק. מהלך שמקשה על הקואליציה לגייס את הרוב הנדרש.

בני גנץ מנסור עבאס חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד