י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"נמאס לראות אותך" • עימות סוער

קרב צעקות בכנסת: "חתיכת רפורמי, תעוף מפה"

עימות סוער שכלל התבטאויות קשות, התגלע אמש במליאת הכנסת בין ח"כ ינון אזולאי לבין הח"כ הרפורמי גלעד קריב, מה שגרם בסופו של דבר להורדתו של אזולאי מדוכן הנואמים | אזולאי לקריב: "תתבייש לך. חתיכת רפורמי, תעוף מפה. תסתום את הפה. תעוף מפה. רפורמי קטן" • צפו בעימות הסוער

קרב צעקות בכנסת: "חתיכת רפורמי, תעוף מפה"
מיקי לוי ינון אזולאי צילום: ערוץ כנסת

במסגרת הצעת חוק החברות הממשלתיות עלה חבר הכנסת ינון אזולאי מסיעת ש"ס ותקף את הממשלה והנהלת הקואליציה: "מופע צביעות כאן ועכשיו נמצא בכל שבוע מחדש כשהאופוזיציה מעלה חוק, דוחים לנו אותו בשביל שאחר כך יבואו מהקואליציה ויגישו את ההצעה הזו. לפעמים זה בהצעה ממשלתית, לפעמים זה בהצעה של חבר כנסת מהקואליציה, ואז אנחנו נצטרך כביכול להיצמד אליה".

הוא הלין על כך ש"חבר הכנסת הרב גפני הרי העלה את זה בעבר, לא מזמן. והורידו לו את זה. ופתאום, הופס, אתה רואה את הצעת החוק בתוך חצי שנה כבר עולה עוד פעם. אבל הצביעות היום חגגה עוד פעם, השבוע".

אזולאי פנה למיקי לוי ואמר: "אני אגיד לך את זה פה, יש לי הצעת חוק של העצמאים. אתם זוכרים את הצעת החוק לתת דמי אבטלה לעצמאים? הרב גפני, אתה הגשת".

היו"ר מיקי לוי הגיב לח"כ אזולאי ואמר: "לא, לא. זה נדחה לשבוע הבא. אני דחיתי". בשלב זה התערב יו"ר ועדת החוקה הראביי הרפורמי גלעד קריב ממפלגת 'העבודה' ואמר משהו. מה שהעלה את חמתו של הדובר ח"כ ינון אזולאי שפצח בקריאות נגדו: "בוא, בוא. רפורמי, תשב בשקט. צא החוצה". היו"ר מיקי לוי ניסה להרגיע ואמר: "לא, לא. עזוב".

אך אזולאי המשיך בשלו ותקף את קריב: "תתבייש לך. חתיכת רפורמי, תעוף מפה. תסתום את הפה. תעוף מפה. רפורמי קטן". קריב המשיך להתגרות והשיב לו: "לא שואל אותך. רפורמי קטן, רפורמי גדול". ואזולאי המשיך לתקוף: "תסתלק מפה. אדם שכל עמוד השדרה שלך נובע משנאה".

קריב המשיך להתגרות והשיב: "אני לא שואל אותך איפה אני הולך". אזולאי עדיין לא נרגע והמשיך: "תתבייש לך. שב כבר. נמאס לראות אותך. נמאס. תתבייש לך. בושה וחרפה. אתה לא יודע מה זה יהדות. מה אתה עושה פה?".

יו"ר הכנסת לוי קרא לאזולאי: "חבר הכנסת אזולאי, סיים את הנאום שלך עכשיו. רד". ובשלב זה עבר אזולאי לתקוף את מיקי לוי: "אתה לא יודע – אז זו הצביעות שאתה חוגג, זו הממלכתיות שלך".

לוי שב ודרש מאזולאי לרדת: "רד, בבקשה", אך אזולאי התבצר והמשיך לתקוף אותו אישית: "אני לא ארד. תתבייש לך. אתה כזה קטן, גם אתה משתתף בחגיגה שלו".

משלא נענה לקריאותיו הזעיק לוי את סדרני הכנסת וביקשם להוריד את ינון אזולאי פיזית מהדוכן, תוך שהוא מטיח ביו"ר מילים קשות על אופן התנהלותו מולו, לעומת ההתנהלות המלטפת מול גלעד קריב שהתפרץ לדבריו וקטע את נאומו.

ינון אזולאי גלעד קריב מיקי לוי רפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד