כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הפריצות לבתי חב"ד

וונדליזם: תפילין וספרי תורה נזרקו על הרצפה

גנבים פרצו את אחת הדלתות במרכז היהודי של חב"ד והצליחו להיכנס לחדר, שם הם בזזו את כל מה שמצאו, קצת כסף וציוד טכנולוגי | הם גם שמו את ידיהם על כמה חפצים יקרים במיוחד, בחיפוש אחר שלל. בנוסף, הפושעים חיללו את ספרי התורה, שנמצאו ע"י המתפללים כשהם מוטלים על הרצפה בביזיון רב

וונדליזם: תפילין וספרי תורה נזרקו על הרצפה
הוונדליזם במרכז חב"ד צילום: קרדיט ארגון Stop Antisemitism.org

גנבים פרצו בליל יום ראשון האחרון, למרכז היהודי של חב"ד באזור לורנטג'יו במילאנו שבאיטליה. חלק ממתפללי בית הכנסת הבחינו בפריצה בסביבות השעה 07:00 למחרת והזעיקו את המשטרה.

על פי העדויות, המקום היה הפוך, הגנבים רוקנו את כל הארונות ופתחו וזרקו על הרצפה את ספרי התורה, לאחר שקרעו את הקישוטים, שאולי חשבו שעשויים מזהב. כך על פי מפקדת משטרת מילאנו, הפושעים גנבו שני מחשבים ניידים, 155 יורו וכמה מדליות יקרות. כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

בתי חב"ד מפורסמים בעולם, והם יעד לאנטישמים, רק ביום ראשון דיווחנו כאן ב"בחדרי חרדים", כי בית חב"ד בקנזס סיטי במיזורי נפרץ, ניירות וספרים התגוללו בכל מקום, חוטי חשמל נתלשו החוצה, מים זרמו מתוך צנרת שנחתכה. כך גילה הרב יצחק איטקין בכניסתו לבית חב"ד כשהגיע למסור שיעור תורה.

על פי המשטרה, הם קיבלו קריאה בנוגע למישהו ששמע שבירת זכוכית ליד בית חב"ד באמצע הלילה, הוא הצליח לזהות רכב שטח שחור שנסע מהמקום זמן קצר לאחר מכן. השוטרים באזור מצאו מכונית התואמת את התיאור, אך המכונית נעלמה במהירות והמשטרה לא הצליחה לתפוס את הרכב.

בית חב''ד ונדליזם מילאנו חילול ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד