כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בשיבה טובה

היהודי ששתה את הקוניאק של היטלר, הלך לעולמו

הלך לעולמו היהודי ששתה את הקוניאק שלקח מהיטלר, בבר מצווה של בנו, לאחר שהיה מראשוני המשחררים של מחנה הריכוז, דכאו | הותיר אחריו שני בנים, ארבעה נכדים ושנים עשר נינים

היהודי ששתה את הקוניאק של היטלר, הלך לעולמו
אדואאד שיימס צילום: צילום מסך

שנים רבות לאחר מלחמת העולם השנייה, בעת שבנו עלה לתורה לרגל הבר מצווה, השתמש אדוארד שיימס בקוניאק שלקח מהיטלר, לקידוש בבר המצווה של בנו הבכור.

אדוארד שיימס, ששימש כקולונל בצבא האמריקני, הלך לעולמו לפני מספר ימים, ב-3 לדצמבר, במערב וירג'יניה כשהוא נושק לגיל 100.

שיימס היה מעורב בכמה מהקרבות החשובים ביותר של מלחמת העולם השנייה, הוא נמנה בין המשחררים הראשונים של מחנה הריכוז דכאו לאחר כניעת גרמניה. באותו הזמן, הוא וכמה מחבריו הגיעו לקן הנשרים, מקום מגוריו של היטלר ימ"ש, הממוקם באלפים הבוואריים, משם הוא לקח כמה בקבוקי קוניאק, שעל תוויותיהם נכתב: 'לשימוש הפיהרר בלבד'.

אדוארד חיכה עד שנת 1961 כדי לפתוח את אחד מהם, ועשה זאת בעיצומה של בר המצווה לבנו, שם הוא השתמש בקוניאק לקידוש בבר המצווה.

לאחר המלחמה עבד שיימס בסוכנות לביטחון לאומי כמומחה לענייני המזרח התיכון. הוא שירת בחטיבת המילואים של צבא ארה"ב ופרש כקולונל.

שיימס נולד בנורפוק, וירג'יניה ביוני 1922, לדיוויד וסיידי שיימס. ילידי לטביה שהיגרו לארצות הברית, דוד וסיידי היו מהגרים יהודים רוסים שהגיעו לארצות הברית ב-1904. בגרמניה הוא ראה כמה ממחנות הריכוז שבהם הגרמנים כלאו ורצחו את יהודי אירופה וכמו חיילים אמריקאים רבים, הוא הושפע מאוד מהזוועות שנגלו לנגד עיניו.

הותיר אחריו שני בנים, ארבעה נכדים ושנים עשר נינים. יהי זכרו ברוך.

ניצול שואה אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד