א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
רוחות מלחמה

ישראל וארה"ב ידונו היום לגבי אפשרות תקיפת מתקני הגרעין של איראן

על פי הדיווח של גורם אמריקני בכיר, ארה"ב וישראל ידונו על תרגילים צבאיים אפשריים למקרה שהדיפלומטיה מול איראן, תיכשל | שר הביטחון בני גנץ: "אני יוצא לארה"ב כדי לשמר את עליונותה של ישראל - מול איראן"

ישראל וארה"ב ידונו היום לגבי אפשרות תקיפת מתקני הגרעין של איראן
ארכיון הגרעין האיראני צילום: ממשלת ישראל

ארה"ב וישראל ידונו לגבי עריכת תרגילים צבאיים אפשריים לתרחיש של הריסתם מתקני הגרעין של איראן אם הדיפלומטיה תיכשל, ואם מנהיגי מדינותיהם יבקשו זאת, כך אמר פקיד אמריקאי בכיר לסוכנות הידיעות רויטרס.

השיחות המתוכננות של ארה"ב עם שר הביטחון בני גנץ שנמצא בארה"ב,יהיו  על מכלול אפשרויות צבאיות כדי להבטיח שאיראן לא תוכל לייצר נשק גרעיני, כך טען גורם רשמי ביום רביעי לסוכנות הידיעות רויטרס.

עוד הוסיף הגורם, כי הפגישה עם גנץ מתקיימת לאחר דיון שערכו ראשי הפנטגון עם יועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן באוקטובר האחרון, ובו הם עסקו בכל האופציות הצבאיות הזמינות שיכולות להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. הבכיר הביע תקווה שהמו"מ עם המעצמות יצליח, על אף ההתקדמות בתוכנית הגרעין. אותו גורם סירב למסור פרטים נוספים על הפוטנציאל להיערכות הצבאית.

אתמול כתב שר הביטחון על השיחות עם ארה"ב, "‏אני יוצא לביקור חשוב בארצות הברית, ידידתנו הטובה ביותר, להיפגש עם מזכיר ההגנה אוסטין ומזכיר המדינה בלינקן. בפגישות נדון בדרכים לשמר את העליונות הביטחונית של ישראל באזור ובאתגרים הביטחוניים, ובראשם ההתמודדות עם התוקפנות האיראנית".

עוד כתב, "‏איראן היא איום על שלום העולם, על האזור ומבקשת להפוך לאיום קיומי על ישראל. בדיונים נעלה את דרכי הפעולה האפשריות בכדי להבטיח את עצירת הניסיון שלה להגיע למרחב גרעיני ולהרחיב כך את פעילותה באזור".

איראן תקיפה ישראל ארה"ב בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד