כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לראשונה בעולם

תקדים: המדינה שהחליטה לאסור מכירת סיגריות באופן מוחלט

הבוקר הכריזה ממשלת ניו זילנד כי תאסור בהדרגה ובאופן מוחלט מכירת מוצרי טבק בשטחה. מדובר באחד הצעדים החריפים ביותר שנקטה מדינה כלשהי נגד תעשיית הטבק

תקדים: המדינה שהחליטה לאסור מכירת סיגריות באופן מוחלט
אילוסטרציה צילום: pixabay

הבוקר הכריזה ממשלת ניו זילנד כי בכוונתה לאסור הלכה למעשה, קניית סיגריות ומוצרי טבק במדינה. המהלך יבוצע בהדרגה כך שבמשך כל שנה יעלה הגיל המינימלי לקניית מוצרי טבק בשנה נוספת, המשמעות שהדור הצעיר לעולם לא יוכלו לרכוש סיגריות באופן חוקי. יצויין כי מדובר באחד הצעדים החריפים ביותר שנקטה מדינה כלשהי אי פעם נגד תעשיית הטבק.

החוק במדינה נכון להיום מאפשר קניית סיגריות רק למי שמלאו לו 18 שנים, ומשרד הבריאות במדינה הודיעה כי החל מ-2027 יעלה הגיל המינימלי מדי שנה בשנה אחת. פירוש הדבר שאלו שבשנת 2027 יהיו בני 14 ומטה לא יורשו לעולם, בשום שלב בחייהם, לקנות סיגריות באופן חוקי בניו זילנד.

לפחות בתיאוריה, 65 שנה אחרי שהחוק ייכנס לתוקף מי שירצה לקנות סיגריות בניו זילנד יצטרך להוכיח שהוא בן 80 לפחות. יצוין כי ממשלת ניו זילנד לא הסבירה כיצד היא מתכוונת לאכוף את החוקים החדשים ואם הם יחולו גם על תיירים המבקרים במדינה.

הממשלה בניו זילנד מתכוונת להביא את התוכנית לאישור בפרלמנט החודש יוני של השנה הבאה, ולהכניס אותה לתוקף עד לסוף 2022.

את אכיפת החוקים החדשים היא מתכוונת לבצע בהדרגה החל מ-2024, תחילה על-ידי הפחתה דרמטית במספרם של משווקי הטבק המורשים, ואחר כך, ב-2025, באמצעות הפחתת רמות הניקוטין המותרות בסיגריות. היעד הסופי הוא ליצור "דור נקי מסיגריות" החל מ-2027.

בניו זילנד יש בסך הכול כחמישה מיליון תושבים, והעישון הורג בה כ-5,000 איש מדי שנה. לפי נתוני הממשלה, ארבעה מכל חמישה מעשנים בניו זילנד מתחילים לעשן עוד לפני גיל 18. החוקים החדשים יהפכו כאמור את ניו זילנד לאחד משוקי הטבק המגבילים ביותר בעולם.

 

סיגריות סיגריות ובריאות מכירת סיגריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד