י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חוסר אשמה"

פיגוע הדקירה בירושלים: נסגר התיק נגד לוחמי מג"ב שירו במחבל

מח"ש החליטה לסגור את תיק החקירה נגד שני לוחמי מג"ב שירו והרגו את המחבל בפיגוע הדקירה סמוך לשער שכם בשבת האחרונה

פיגוע הדקירה בירושלים: נסגר התיק נגד לוחמי מג"ב שירו במחבל
רגע הירי במחבל צילום: צילום מסך

פרקליט המדינה, עמית איסמן, אימץ את המלצת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, והחליט לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה נגד שני לוחמי מג"ב, שירו במחבל שביצע פיגוע דקירה בשער שכם לפני כשבוע.

כזכור, המחבל דקר עובר אורח ופצע אותו באורח בינוני-קשה, ולאחר מכן ניסה לדקור לוחם ולוחמת מג"ב. בתגובה, ירה בו הלוחם מספר כדורים שהובילו לנפילתו ארצה. המחבל לא חדל וניסה להתרומם ממקומו, כאשר הסכין עימו. הלוחמת ביצעה ירי נוסף לעברו. המחבל התרומם מעט שוב והלוחמת ביצעה ירי נוסף לעברו והוא נהרג.

מפרקליטות המדינה נמסר כי בהתאם להנחיה לפיה, ככלל, במקרי מוות שאירעו כתוצאה מירי במהלך פעילות משטרתית תיפתח חקירה, למעט מקרים חריגים בהם מובהק כי לא בוצעה עבירה, הוחלט על דעת פרקליט המדינה והמשנה לעניינים פליליים לפתוח בחקירה כדי לבחון האם כל מקטעי הירי בוצעו כדין.

בפרקליטות הוסיפו כי חקירת התנהלות לוחמי מג"ב באירוע נוהלה ע"י מח"ש ביסודיות, במקצועיות וביעילות. המלצת מח"ש, אליה הצטרף המשנה לפרקליט המדינה, הובאו בפני פרקליט המדינה שהחליט לאמץ את עמדתם ולסגור את התיק מחוסר אשמה. לאחר חקירה ובירור הדברים נמצא, כי הסבריהם של לוחמי מג"ב לפיהם הם פעלו מתוך הגנה עצמית עלו בקנה אחד עם יתר ממצאי החקירה, לרבות סרטון אשר תיעד את האירוע במלואו.

בסיכום בחינת מכלול הנסיבות נמצא, כי מדובר היה באירוע שנמשך שניות בודדות בלבד, בנסיבות בהן קמה סכנה ממשית ומוחשית לחיי הלוחמים והאזרחים במקום, ולנוכח זאת, לרבות נחישותו של המחבל להביא לפגיעה בנפש, נמצא כי היתה הצדקה חוקית לשימוש בנשק ולכן הוחלט, כאמור, כי יש לגנוז את התיק נגד הלוחמים מחוסר אשמה.

מחש זיכוי לוחמי מגב פיגוע דקירה שער שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד