כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שיטה שלמדה בפייסבוק

הזמינה פיצה מהמשטרה וניצלה מאלימות נגדה

תושבת הגולן השתמשה בשיטה שלמדה בפייסבוק, כיצד לקרוא לשוטרים בעת חירום, המוקדנית זיהתה את הקוד, ושלחה ניידת משטרה שעצרה את הגבר המכה שגם תקף בעצמו את השוטרים

הזמינה פיצה מהמשטרה וניצלה מאלימות נגדה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

תושבת הגולן התקשרה ביום שני האחרון לפנות בוקר למוקד 100 של המשטרה, והודיעה כי ברצונה להזמין פיצה. המוקדנית זיהתה שהאישה במצוקה, איתרה את מיקום השיחה והזמינה ניידת, שעצרה את הגבר בחשד שתקף אותה ואיים עליה.

האשה פעלה לאחר שראתה עשרות פוסטים ששיתפו נשים בפייסבוק על אודות מקרה מארה"ב, בו אישה התקשרה למוקד החירום והעמידה פנים שהיא מזמינה פיצה. גם באותו מקרה, המוקדן הבין את מצבה ושלח שוטרים לביתה.

בין השאר, הפוסט קרא לנשים שנמצאות במצוקה להתקשר למשטרה ולדווח על אלימות, ועל מנת לא לעורר את חשדו של בן הזוג - "להזמין פיצה". האישה, תושבת הגולן, קראה את אותם הפוסטים והחליטה לנהוג באותה הדרך כשהתקשרה למוקד 100. כך דווח ב'ישראל היום'.

בעקבות המקרה, הגבר בן ה-38 נעצר. בית משפט השלום בקריית שמונה האריך את מעצרו עד ליום ראשון הקרוב.

"הלו?", נשמעת תושבת הגולן בשיחה למוקד המשטרה. "שלום, גברת. התקשרת למשטרה, הכל בסדר?", השיבה המוקדנית, ולאחר מכן נהייתה שתיקה רועמת בשיחה. "הלו, חייגת למשטרה, הכל בסדר?", וידאה שוב המוקדנית. האישה השיבה: "כן, הכל בסדר. הזמנתי פיצה והיא לא הגיעה". המוקדנית השיבה: "מתי הזמנת?". האישה ענתה לה: "הכל בסדר".

המוקדנית שאלה שוב אם הכל בסדר, ונענתה בחיוב. לאחר מכן היא ביקשה את שמה של האישה, אך השיחה נותקה. בעקבות כך, המוקדנית לא היססה והזעיקה למקום ניידת משטרה.

פקד גור מאיר, קצין החקירות במשטרת גולן, אמר ל'ישראל היום': "המתלוננת הודיעה שהיא רוצה להזמין פיצה וניתקה את הטלפון. לאחר מכן, היא התקשרה שוב ואמרה שהפיצה עדיין לא הגיעה, וניתקה את הטלפון. הגענו לדירה וניסינו להיכנס, תוך כדי שאנו מתקשרים אליה שוב, אבל היא לא עונה. לאחר שלא פתחו לנו את הדלת, כעבור זמן, היא פתחה את הדלת דומעת ונסערת. בן זוגה התחיל לתקוף את השוטרים, והוא נעצר. היא מסרה עדות והסבירה שהייתה במצוקה, ובהמשך החקירה היא התלוננה על אלימות בכמה מקרים. לאורך כל העדות היא אמרה: 'מזל שהגעתם, אחרת זה היה נגמר לא טוב'". פקד גור מאיר הוסיף: "אנחנו מבינים שזה משהו שרץ כמה זמן בפייסבוק, שמישהי שרוצה להתלונן על אלימות במשפחה ובן הזוג יודע, אז היא אומרת שהיא רוצה להזמין פיצה. מזל שכולם, החל מהמוקדנית ועד לשוטרי הסיור ויומן התחנה, פעלו ברגישות ונמנע אירוע יותר גדול".

פיצה אלימות בן זוג משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד