כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הושבו פריטים ארכיאולוגיים

נשיא מצרים א-סיסי, ושר החוץ יאיר לפיד נועדו לפגישה ממושכת בארבע עיניים

במהלך ביקורו של שר החוץ לפיד במצרים, הוא נועד לפגישה ממושכת בארבע עיניים עם הנשיא המצרי. השניים דנו בסוגיות אזוריות וביחסים בין המדינות וכן בסוגיית השבויים בעזה. לפיד השיב פריטים ארכיאולוגיים שנגנבו במצרים ונתפסו בישראל • צפו בתיעוד

נשיא מצרים א-סיסי, ושר החוץ יאיר לפיד נועדו לפגישה ממושכת בארבע עיניים
העתיקות שהוחזרו למצרים צילום: שלומי אמסלם

שר החוץ יאיר לפיד נועד היום (חמישי) עם נשיא מצרים א-סיסי, השניים דנו בפגישה ממושכת בארבע עיניים על שיתוף הפעולה הישראלי-מצרי, הן בתחום המדיני בטחוני והן בתחום הכלכלי והאזרח. גם סוגיית השבויים הישראלים בעזה עלתה בשיחה.

בביקור של שר החוץ לפיד במצרים, השיבו השר לפיד ומנהל ראשות העתיקות אלי אסקוזידו, פריטים ארכאולוגים מצריים שנתפסו בישראל לפני מספר שנים.

דובר לשכת הנשיאות המצרית אמר כי בפגישה בין לפיד לנשיא מצרים, דנו השניים ביחסים בין שתי המדינות במגוון תחומים ונושאים בעלי אינטרסים משותפים, ובראשם הסוגייה הפלסטינית.

הדובר, באסם ראדי, מוסיף כי א-סיסי הדגיש בפגישה את מאמציה של מצרים להשגת שלום כולל וצודק על בסיס פתרון שתי המדינות. כמו כן א-סיסי הדגיש את מאמצי מצרים לשיקום רצועת עזה ולהרגיע את המתיחות בין הפלסטינים לישראל.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', ערוץ א-שרק, דיווח מפי מקור מצרי כי שר החוץ יאיר לפיד דן בשיחתו עם המצרים בעסקת חילופי שבויים עם חמאס והציע להעביר את פרטי העסקה לוועדה ביטחונית שתדון בשמות האסירים שישוחררו. במקביל, ביקש לפיד ערבויות מחמאס שלא יביאו להסלמה ביטחונית, לפני שישראל תבצע צעדים לשיפור הכלכלה בעזה. עוד דיווח הערוץ כי משלחת מטעם חמאס צפויה להגיע לקהיר בקרוב ולנהל משא ומתן לא ישיר על אודות חילופי שבויים עם ישראל.

יאיר לפיד מצרים א סיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד