כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תאונה, או פעולה מכוונת?

דיווח באיראן: פיצוץ עז בצינור גז בדרום מערב המדינה

דיווח באיראן: צינור עיבוי גז התפוצץ בבית זיקוק בדרום מערב איראן, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית פארס. מהסוכנות נמסר כי "לא היו נפגעים, וכרגע פועלים במקום כוחות הצלה"

דיווח באיראן: פיצוץ עז בצינור גז בדרום מערב המדינה
שריפה באיראן צילום: צילום מסך

שוב פיצוץ מסתורי באיראן: צינור גז בבית הזיקוק בדרום מערב איראן התפוצץ היום (חמישי), כך מדווחת סוכנות הידיעות החצי-רשמית של איראן, פארס.

דווח כי "לא היו נפגעים, וכרגע נמצאים במקום כוחות הצלה". לפי הדיווח, הפיצוץ אירע בעקבות תאונה במהלכה פגע מחפר בצנרת. זאת לא הפעם הראשונה בתקופה האחרונה בה מתרחשים פיצוצים מסתוריים באיראן, בדרך כלל איראן מנסה להסתיר את העובדות הללו.

לפני שלושה ימים התרחש פיצוץ עז באיראן, קרוב לאזור המפעל הגרעיני בעיר נתנז. לפי דיווח שמתבסס על מקורות איראנים לעיתון הכוויתי 'קבס', חמישה מל"טי איסוף חדרו לשטח איראן וחגו מעל אזור המפעל הגרעיני בנתנז במשך 40 דקות, מבלי שמערכות ההגנה האווירית האיראניות הצליחו להפילם.

כמו כן נכתב בדיווח כי לאחר שהאיראנים הפעילו מערכות שיבוש במטרה להפיל את המל"ט באזור העיר נתנז סבלו מבעיות ברשת האינטרנט. עפ"י העיתון המפרצי, המקורות האיראניים מערכים כי ייתכן שהאתר בנתנז יהיה מטרה לתקיפות אפשריות.

הדיווחים אודות המל"טים שפעלו באיראן מגיעים ברקע שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראנים, במה שמכונה "השיחות להצלת הסכם הגרעין". בישראל מפעילים לחץ על המעצמות ובעיקר על ארה"ב ודורשים שיציבו לאיראנים איום ממשי במקרה של כשלון בשיחות ובכך תאלץ אותם להתקפל בנוגע לשאיפות הגרעין שלהם.

איראן צינור גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד