כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מהדורה שבועית

מאחורי הקלעים: לייבל'ה והסיפורים שלא שמעתם

הפוסט הממומן של שר התקשורת • המכונית החדשה של הרבי מויז'ניץ. ומה כתוב בתוך הרכב של חתנו? • המסעדה החדשה של דיויס בירושלים • היכן נצפה ראש העירייה מאיר רובינשטיין בחיתום הדין? • הרבי שתועד עורך קניות בגפו • וגם הסולחה הגדולה במוזיקה החסידית בין מאסטרו למפיק ידוע

מאחורי הקלעים: לייבל'ה והסיפורים שלא שמעתם
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סיים השבוע את העונה השנייה של מעמדי ההדלקות והכינורות בחצרות הקודש, בסיפוק רב, למרות היובש שנרשם אשתקד בגלל הקורונה, השנה כל מנגני הכינורות הביאו ביצועים מרנינים לאחר לימוד מעמיק בשנה שחלפה.

המחסור החמור ברכבים ששורר בארץ, הביא את לייבל'ה לדאגה גדולה אחרי תקריות הסקודה. השבוע לייבל'ה ראה את ה'קיה קרנבל' של האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש, באורח פלא ראה לייבל'ה כי מול מקום מושבו של הרבי, חרוט שמו ושם אמו של הנגיד מתי גרוזניגר, הנגיד לבית ויז'ניץ, שסיפק את הרכב לרבי.

אפרופו רכבים, לייבל'ה גם שמע בלחש כי גם לרבי מויז'ניץ יגיע רכב מסוג קיה מהדגם המפואר. לייבל'ה ממתין בקוצר רוח.

את ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין ראה לייבל'ה בעיצומו של יום 'זאת חנוכה', יום חיתום הדין למי שלא הספיק בהושענא רבא, יושב כראשון החסידים בטיש של הרבי מרחמסטריווקא בירושלים. רובינשטיין נראה בדבקות ואף קיבל שיריים מהרבי.

בעולם המוזיקה החסידית שמע השבוע לייבל'ה על סולחה גדולה מאוד: אחרי חמש שנים של נתק בין מאסטרו מפורסם למפיק ידוע במגזר, השניים ישבו לסולחה בבית אחד מנכדי גדולי ישראל.  

שר התקשורת יועז הנדל, שלא מפסיק לרגע לעשות סיבוב על ביקור אדמו"רים ורבנים אצלו בלשכה, ואחרי שהקלטת השיחה הגיעה אכישהו הגיעה לידי העיתונאי נחום ברנע מ'ידיעות אחרונות', החל לקדם ביממה אחרונה פוסט ממומן בפייסבוק על תשובתו בעניין העגלה המלאה והריקה.


מי שחגגו השבוע היו הצמד דודי פינקל וגודי סילמן ראשי עיריית בני ברק בפועל, שהגיעו לבית המדרש הגדול ויז'ניץ, יחד עם סגן ראש העיר יהושע מנדל, כדי לעקוב אחר ההכנות למעמד השמיטה שנערך למחרת בראשות גדולי ישראל.  

את האיש השנון ביותר, קובי אריאלי, ראה לייבל'ה קונה דגים מיוחדים לכבוד שבת חנוכה ושבת ראש חודש.

מתברר כי גם אדמו"רים רוכשים את המוצרים לכבוד שבת לבדם, את הרבי מספינקא רמת אהרן ראה לייבל'ה עורך את הקניות לבדו בסופר יש בבני ברק, כשהוא עומד בתור כאחד האדם ממש.

באירוע הענק של 'ארחות יושר' שהתקיים בליל זאת חנוכה במרכז האירועים 'אווניו' בראשות גדולי הדור, ראה לייבל'ה גם את ח"כ אורי מקלב משוחח עם ראש הישיבה וחבר המועצת, הגר"ש שטיינמן. 

השבוע הגיע לייבל'ה לשמחה הגדולה בבית שמש, שם חגג תושב העיר העורך הראשי של 'הדרך' אברהם דב גרינבוים, את שמחת אירוסי בתו הגדולה בשעה טובה ומוצלחת. בשמחה שהתקיימה באופן מצומצם השתתפו החברים שבאו מהעיר.

לייבל'ה ראה דיון מעניין בין ח"כ משה אבוטבול יו"ר השדולה למען השבת, יחד עם הסופר ישראל אלטר גרובייס ועורך הדין ישראל ענדען, שהביא עיצוב ענק לשמחה ממרכז 'מאזני צדק'.

מו"ל בקהילה הרב לייבל פפר כיבד את האירוע בנוכחותו ושתה 'לחיים' משיבס ריגל בן 21 שנה. לייבל'ה מבקש דחוף עוד לגימה. 

בהמשך ראה גם את האיש ועיתון 'הדרך' יוסף חיים כלף, שאין ספק שרשום על אחת ההצלחות הגדולות של ש"ס והיועץ האסטרטגי גואל ועקנין.

מי שנעל את האירוע בשעת לילה היה גאב"ד קוממיות הגרי"י מנדלזון, שלמרות שנה השמיטה, הגיע עד בית שמש ליטול חלק בשמחה. בסיום ליווה אותו גרינבוים עד לרכבו.

בחתונת ינקלביץ שיינפלד, שר הביטחון בני גנץ תועד משוחח עם אליהו ארנד, שמונה על ידו בממשלה הקודמת לפרוייקטור הקורונה בפיקוד העורף, למגזר החרדי.

גם את מפיק האירועים גדי ויטמן ראה לייבל'ה ב"סוד שיח" עם השר גנץ שהמריא מיד לאחר האירוע לארה"ב. 

את הרמטכ"ל כוכבי והכתב הצבאי של קול ברמה מנדי ריזל ראה לייבל'ה בשיחה צפופה, בגבול עזה, מס' ימים לפני בר המצווה לבנו יקירו שנערכת הערב בשדרות. לייבל'ה שמפחד מפצ'מרים לא הגיע לעיר הדרומית.

עולם המוזיקה ממשיך לייצר אירועים גם לא שגרתיים: את המאסטרו יואלי דיקמן ראה לייבל'ה יחד עם המיתולוגי מיכאל שטרייכר, כשהם רוכנים על השירים שישירו במופע רגע לפני ששטרייכר חזר לבמה אחרי 20 שנה.

הזמר אריק דביר ניצל את הפוגה הקטנה בימי חנוכה והגיע להשתתף במסיבת חנוכה, שם הראה למשתתפים את כישוריו כקוסם דגול.

המפיק שלום וגשל נצפה לאחר ימי החנוכה יושב לארוחת בוקר מפנקת עם הזמר נפתלי קמפה, בבית קפה בשדרות ממילא בירושלים, לאחר שהודיעו על ביטול עזרת הנשים בהופעה בבנייני האומה וזכו לשבחים גדולים מכל קצוות הקשת. 

לייבל'ה עוד לא הספיק להתאושש מטרנד הריקוד של 'ומניח בקדושה' והנה צץ ווריאנט חדש לתופעה. המוטציה החדשה קשה יותר ומדביקה פחות, והיא פרי יצירתו של הזמר הבינלאומי ליפא שמלצר. כך זה נראה בווידאו.

אפרופו זמרים, הכוכב הגדול שמילי אונגר נצפה יוצא מבית האכסנייה בביתר עם המזוודות בדרכו לנתב"ג. 

הקלידן אבי דרור ניגן השבוע בחתונה של קרובי משפחה, ונקלע לאתגר מסובך: 2 אחייניות תאומות התעקשו להיות על הידיים שלו, בשעה שהזמר קובי גרינבוים התעקש להמשיך לשיר... האם אבי הצליח לנגן? תראו בעצמכם.

כמה חידושים השבוע בתחום התקשורת: ברכות לאיש התקשורת אריאל אלחרר לרגל מינויו לתפקיד כדבורו של ח"כ פטין מולא מהליכוד, אלחרר הפופולארי בטוויטר ולא רק, ידברר את מולא וירים אותו לגבהים.

בתיעוד מעניין שהגיע ללייבל'ה נראו החברים מש"ס במליאת הכנסת מפרגנים לאלחרר בכל הכוח.

את איש היח"צ פנחס פלינקר, שסיים בהצלחה להביא עיתונאים וסלבים לגלריה בחצר גור בחנוכה, הגיע השבוע לכנסת שם פגש את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והשניים כך נראה העמיקו את הקשרים ביניהם.  

לייבל'ה כידוע חובב אוכל יהודי מושבע, והצולנטיות במגזר החרדי פורחות כמו בתי המדרש, עד שקשה לספור אותם. השבוע שמע לייבל'ה על השף אלי דיויס שפתח משו ברמה אחרת ליד גשר המיתרים ממש, ויודעי דבר שכבר ביקרו במקום, טוענים כי לא בא כבושם הזה. 

במעמד הפתיחה וקביעת המזוזה כובד הגאון רבי שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים. 

לייבל'ה ראה כי כבר בשעות אחר הצהריים המאוחרות, הופיע במקום הצלם שלומי כהן, יחד עם הרב הרמן והשניים ישבו לסעוד כיד המלך. 

מתפללי ישיבת "דרך התורה" בבני ברק הפתיעו בשבת האחרונה את הגבאי המסור של המניין, ר' בני גרנובסקי, והדפיסו לכבודו ברכה לרגל פתיחת משרד עורכי הדין החדש שלו. נצטרף גם לאיחולי ההצלחה לבני, שהיה שנים ארוכות בתחום העיתונות ועכשיו פותח בקריירה חדשה.

ומה קרה בחנוכה?

בחצר חסידות סערט ויז'ניץ בחיפה ראה לייבל'ה את דוד אגאי מנכ"ל ישיבת 'תפארת לוי' הגדולה באלעד מקבל 'חנוכה געלט' מהרבי, לייבל'ה יודע שאגאי לא מפסס הדלקות בנוסח בית ויז'ניץ ומקורב לחצרות. 

מנדי קוריץ האיש והמצלמות שלנו לא ויתר על טיש 'זאת חנוכה' המסורתי אצל רבו האדמו"ר מפינסק קרלין.

את ישראל שטיין מבעלי מאפיית ויז'ניץ, ראה לייבל'ה נכנס עם ילדיו להתברך אצל שר התורה שכיבדו בדמי חנוכה.

במטה יש עתיד בראש העין ראה לייבל'ה הדלקת נר חנוכה עם שליח חב"ד הרב נחום כהן. כיבד בנוכחותו יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי.

.

את המפיק אייזיק שטיין מ'שחקים הפקות' ראה לייבל'ה כשידיו רב לו באירועים הגדולים ואירועי הבוטיק. הוא נצפה במעמד כ"א כסלו של חסידות סאטמר בבני ברק. 

לייבל'ה ראה את האיש ו'זירה פוליטית' יוסל'ה ברגמן המתוק, מתענג על פפסי מקס קר, אי שם על נדנדה בכפר הנוער ז'יטומיר באוקראינה.

בביקור בזק שקיים איש התיירות האמריקאי מאיר ברנשטיין בישראל, תפס אותו לייבל'ה כשהוא בסעודת זאת חנוכה עם יועץ התיירות דודי רובינשטיין, במסעדת יוקרה תל אביבית. לייבל'ה לא הצליח לשמוע את נושא השיחה אבל המילה אל-על נשמעה רבות שם.

את האירוע הזה לייבל'ה לא יכול היה לפספס. אמש במשך שעות ארוכות עלו לרגל אל מרומי מגדלי שקל 1 בגבול בני ברק רמת גן, רוב מנין ובניין של עולם הפרסום והמדיה החרדי, לצד בעלי עסקים והחברות הגדולות במגזר.

היעד הנכסף: טקס חנוכת משרד הפרסום הדיגיטלי "סמארט קליק" המוביל במגזר החרדי, בבעלותו של ידיד המערכת מוישי לוינגר ושותפו, סמנכ"ל המשרד אברימי קליגר, במשכנם החדש והמפואר. לייבל'ה לכד בין המשתתפים הרבים גם את בעלי רשת אור החיים יעקב ביבלה ושאול נוסבוים וכן את אבי מהפכת הנדל"ן החרדי שמחה גריידינגר בעלי "נתיב פיתוח" המיוצגים במשרד, אהרן גפני הנמרץ מהכוון תעסוקתי, ברגעים יפים של קורת רוח.

לאחר קביעת המזוזות של הרב לנדא רבה של עיר התורה והחסידות, נפרד לייבל'ה בהתרגשות מחתן השמחה לוינגר, לא לפני שזכה בתשורה נאה - דיסק און קי ממותג, גדוש תוכן דיגיטלי מבית "סמארט קליק".

מתחת לפני השטח זיהה לייבל'ה בשבועות האחרונים את ההחלטה של ראשי הכוללים לנצל את סיום שנת המס בקמפיין גיוס המונים משותף. השבוע הצליח לייבל'ה גם לתעד את הקודקודים של הפרויקט מוישי חן מצ'רידי יחד עם הגאון רבי ברוך דב דיסקין ראש ישיבת 'ארחות תורה', הגאון רבי אהרן דב פרוינד ראש כולל 'בית אבא' בסגירת קצוות.

למחזה שכזה קשה מאוד להישאר אדישים: ח"כ ישראל איכלר שהוזמן להיות אורח הכבוד המרכזי בהדלקת נרות במרכז 'עדי ירושלים', נצפה משוחח ומתעניין בשלומם של הילדים אחד לאחד.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון פינה מהלו"ז העמוס בימי החנוכה והגיע לבית החולים 'הדסה עין כרם' להדליק נרות ולחלק מתנות לילדים המאושפזים יחד עם המנכ"ל הפרופ' יורם וייס. שאפו.

לקראת חופשת הפסח יצא שמחה אמזל, בעלי חברת התיירות "כנפיים" לדהב בסיני לסיכומים וסגירות אחרונות. המלון הכשר למהדרין אותו הוא מפעיל בחופשת יארח את נופשי הציונות הדתית ושומרי כשרות נוספים. לקראת ערב, הוזמן לארוחה משפחתית כשרה שהוכנה במיוחד עבורו עם בעלי הריזורט ECOTEL דהב: האב יחיא, הבן אחמד, הבת הגדולה ארווה ואחותה הקטנה, דרין. המארחים אמרו כי הם ממתינים בקוצר רוח לאורחים הישראליים, הם קיבלו את הוראות הכשרות של הרב נחמיה רוטנברג ונערכו לכל מה שנדרש ממלון כשר למהדרין.

פינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר לרגל שמחת אירוסי נכדתו בת לבנו מאיר אייכלר ממנצ'סטר.

ברכת מזל טוב לאריה רביץ מקהילת 'חברון - מרכז העיר' בפתח תקווה לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בשעה טובה. מפגש מעניין נרשם בשמחה, ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג נצפה משוחח ארוכות עם מוטי פלאי נכדו ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. בתווך נראה צביקה שלזינגר מנהל רשת הגנים, איש הקשר כללית, 'נותנים כח' וגם הגבאי של חברון.

ברכת מזל טוב למפיק האגדי מניו יורק יוחנן פליישמן לרגל הולדת הבן בשעה טובה, פליישמן מאנשי הציון של ר' ישעיה'לה בקרעסטיר זכה לברכה גדולה מהמוסדות של פרידלנדר.

ברכת מזל טוב לעסקן הבעלזאי הרב ראובן חיים וינברגר, לרגל שמחת בר המצווה לנכדו השבוע, בן לחתנו הנגיד אשר יהודה קליין.

ברכת מזל טוב לישראל פרידמן, חבר מועצת העיר פתח תקווה מטעם אגודת ישראל, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע.  

ברכת מזל טוב למלך הסלולר מהיימיש שלומי קליין, לרגל החלאק'ה לבנו שנערכה השבוע בבית הגר"ח קנייבסקי. 

ולסיום, ברכת מזל טוב חמה ולבבית לבחור דודי שפריי, האיש שלנו ב'בגיר' ברחוב רבי עקיבא, לרגל שמחת אירוסיו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. במעמד לחיים שנערך בחנות - הגיעו כולם לחגוג. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד