כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
צפויים למאסר עולם

שני אסירים הואשמו בהכאת אסיר יהודי למוות

שני אסירים בכלא בארצות הברית היכו אסיר יהודי צעיר למוות. השניים חברים בקבוצת עליונות לבנה גזענית והיכו אותו רק בשל היותו יהודי. אם השניים יורשעו בסעיפי האישום, הם עשויים לרצות מאסר עולם

שני אסירים הואשמו בהכאת אסיר יהודי למוות
אסירים, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שני אסירים במדינת אילינוי בארצות הברית, חברים בקבוצת עליונות לבנה גזענית, הואשמו בהכאת אסיר יהודי למוות.

ברנדון סימונסון, בן ה-37, וקריסטופר מרטין בן ה-39, הואשמו כל אחד בקשירת קשר לביצוע רצח, רצח מדרגה שנייה, פשעי שנאה ותקיפה שגרמה לפציעה חמורה שהביאה למוות. לאחר מותו של האסיר מת'יו פיליפס, בן ה-31.

על פי כתב האישום, שני הגברים, שנכלאו בכלא תומפסון באילינוי, היו חלק מקבוצת עליונות לבנה, וקשרו קשר לתקוף את פיליפס בגלל עובדת היותו יהודי. ב-2 במרץ 2020, היכו השניים את פיליפס עד שמת. "מרטין וסימונסון הכו את פיליפס ללא הרף בפלג גופו העליון, הפנים והראש גם לאחר שפיליפס איבד הכרה", כך נטען בכתב האישום.

"לשנאה ואלימות על בסיס דת אין מקום בחברה שלנו", אמר התובע האמריקני ג'ון לאוש. "נמשיך לעבוד עם שותפינו הפדרליים, המדינתיים והמקומיים לאכיפת החוק כדי להגן על זכויות האזרח של כל האמריקאים". עוד אמר, "לכל האמריקאים יש את הזכות לחיות את חייהם ללא חשש מאלימות בגלל גזע או דת, וה-FBI בשיקגו לוקחים ברצינות רבה את אחריותם לשמור על זכויות האזרח של תושבי אילינוי".

פיליפס ריצה עונש על הפצת סם הרואין והלבנת הון. שני הגברים צפויים לעונשי מאסר עולם אם יורשעו בסעיפים שבהם הואשמו.

אסירים יהודים רצח מדינת אילינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד