י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בטיש במאה שערים

מדוע הודה הרבי לאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא?

"הנני מגלה דעת שאני מוקיר טובה לאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה על הדפסתו מחדש את 'דברי יחזקאל' ברוב פאר והדר", כך אמר האדמו"ר בעריכת הטיש לרגל הילולת זקנו הרבי הקדוש בעל ה'דברי יחזקאל' משינאווא זצ"ל. האזינו להקלטה

מדוע הודה הרבי לאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא?
הרבי מסטראפקוב ורבי דוד אבוחצירא צילום: רפאל שוורץ

בליל שישי האחרון ערך האדמו"ר מסטראפקוב את שולחנו לרגל הילולת זקנו, הגאון הקדוש האדמו"ר רבי יחזקאל שרגא הלברשטאם זצ"ל, בעל ה'דברי יחזקאל' משינאווא, שנערכה בבית מדרשו בשכונת מאה שערים, בהשתתפות אדמו"רים רבנים וקהל רב. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך המשא המרכזי פתח האדמו"ר ואמרי כי "ישנו רב ספרדי בעיר נהריה צדיק מפורסם הגאון רבי דוד אבוחצירא שליט"א אשר הוציא לאור את הספר דברי יחזקאל של זקני הרבי משינאווא, וזה כבר ההוצאה ה-13 של הספר הקדוש, כאשר אבי מור זצ"ל הוציא את הספר עוד בדייטשלאנד, כאשר לא היה לו לחם לאכול והוא דאג שיישאר שם ושארית לזקנו הקדוש משינאווא, ולאחמ"כ הוציאו עוד מהדורות באמריקה ובארץ ישראל".

האדמו"ר המשיך: "לאחר שהרב אבוחצירא הוציא את הספר פנו אליי אנשים נכבדים מאוד כדי לארגן משלחת נכבדה אל הרב אבוחצירא בכדי להביע מחאה נמרצת על הוצאת הספר לאור כביכול ללא בקשת רשות מהנכדים המו"ל, והתנגדתי לזה באמתלות שונות, וכעת הנני רוצה לגלות דעתי שאני מוקיר טובה לרבי דוד אבוחצירא על הוצאת הספר 'דברי יחזקאל' בפאר והדר עם הרבה הוספות וציונים וילקוט הערות, והרחיב את היריעה לשלושה כרכים מפוארים". 

"זכה זקני הקדוש שרב ספרדי נפשו יחשוק להוציא לאור את ספרו והלא דבר הוא", אמר האדמו"ר והסביר באריכות שהרבי הקדוש משינאווא דרכו הייתה לקנות כתבי ידות מספרי קבל וכדומה בהון רב וערך את הכתבים והדפיסם ומשמיא קא זכו ליה שהרבה דורות לאחמ"כ נפשו של רב ספרדי חשה להוציא ולהדפיס את הספר בפאר והדר. ועל כך אני מודה לו ומוקיר לו טובה ברבים אשר מוציא לאור הרבה ספרי חסידות ובתוכם את הספר הקדוש הזה, אני לא מאמין שהוא מוציא את זה לשם 'ביזנעס' אלא וודאי מוציאו לשם שמים", חתם הרבי את דבריו. 

הרבי מסטראפקוב בטיש עם הספר דברי יחזקאל על השולחן

רבי דוד אבוחצירא סטראפקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד