י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
רוחות מלחמה

בייג'ין מאיימת לפגוע בחיילים אמריקאים, אם יגיעו לטאיוואן

עיתון המשרת את המשטר הסיני, פרסם איום כלפי ארה"ב בו נאמר כי אם תחליט להתערב לטובת טאיוואן מול סין. במאמר נכתב כי כוחות סינים יירו לעבר חיילי ארה"ב אם אלו יבחרו להתערב

בייג'ין מאיימת לפגוע בחיילים אמריקאים, אם יגיעו לטאיוואן
חיילים סינים אילוסטרציה צילום: Pixabay

בייג'ין "נשבעה" לירות לעבר חיילי ארה"ב, אם כוחות אמריקאים יישלחו להציל את טאיוואן מפלישה סינית. העיתון "גלובל טיימס", שופר השלטון הקומוניסטי בסין, פרסם את האיום לאחר שהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, נשבע השבוע שוושינגטון "לעולם לא תאפשר פלישה סינית לטאיוואן".

"איומים כאלה אינם אמינים מכיוון שארה"ב לא יכולה להרשות לעצמה את עלות ההגנה על טאיוואן", נכתב בעיתון. כותב המאר קרא לסאליבן "לסתום את הפה הגדול שלו, ולהימנע מיצירת מבוכה נוספת למדינה שלך".

"אף אחד לא מאמין שלארצות הברית יש את הרצון האמיתי להגן על טאיוואן בכל מחיר", נכתב בעיתון, "ארה"ב רחוקה מלהגן על טאיוואן במחיר של מלחמה קטלנית".

כותב המאמר השתלח בארה"ב: "וושינגטון עשויה להאמין כי שליחת חיילים אמריקאים לאי היא 'הרתעה', אבל במציאות הם פשוט ימצאו את עצמם תחת מתקפה, ארה"ב מספקת בעיקר תמיכה צבאית לטאיוואן על ידי מכירת נשק. הנשק הזה מיועד להיות מושמד על ידי צבא השחרור העממי ברגע שהאיחוד מחדש בכוח יתרחש", נכתב בעיתון.

"כדי למנוע באמת פלישה סינית לטאיוואן, על ארה"ב לעודד את ממשלת טאיוואן לעסוק בדיפלומטיה" נכתב בעיתון. אמריקה היא בעלת ברית ותיקה של טאיוואן, והיא מחויבת מבחינה חוקית לספק לאי נשק כדי להגן על עצמו עקב הסכמים שהתקבלו בשנות ה-70.

 

סין ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד